مکمل بنزین
گوناگونخبر

یوکو؛ برنامه اختصاصی تویوتا برای اشتراک‌گذاری خودرو!

کمپانی تویوتا به تازگی برنامه اختصاصی اشتراگ گذاری خودروهای خود را به صورت آزمایشی در چندین شهر اروپا از جمله دوبلین ایرلند و فورلی ایتالیا، شروع کرد. این برنامه اختصاصی یوکو (YUKÕ) نام دارد که در زبان ژاپنی به معنای “بزن بریم!” است. در این برنامه تویوتا از خودروهای هیبریدی تولیدی خود استفاده کرده که شامل مدل‌هایی همچون یاریس، پریوس و C-HR می‌شوند. برای شروع ۱۵ خودرو در شهر دوبلین و ۷ خودروی دیگر در شهر فورلی و در مناطقی که از قبل برنامه ریزی شده، مستقر شده‌اند.

yuko-2

مدیر تویوتا در کشور ایرلند ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب شدن این کشور برای اجرای آزمایشی برنامه یوکو، اعلام امیدواری کرده که راه‌حل‌های هوشمندی نظیر برنامه به اشتراک گذاری خودرو می‌توانند برای شهرهای پرجمعیت و شلوغ بسیار مفید واقع شوند. همچنین شانس استفاده از خودروهای هیبریدی توسط مردم می‌تواند آنها را با جدیدترین فناوری‌های ارائه شده در زمینه کاهش آلایندگی هوا آشنا کند. یکی از مزیت‌های این طرح این است که به افرادیکه وسیله نقلیه شخصی ندارند، فرصت داشتن یک خودروی خوب با کمترین هزینه را می‌دهد که به مراتب از خریداری کردن وسیله نقلیه جدید و همچنین متحمل شدن هزینه‌های جانبی همچون نگه داری، بیمه و مالیات، به صرفه‌تر است.

yuko-1

در این برنامه بعد از اینکه کاربران وارد سامانه یوکو شدند، می‌توانند از طریق اطلاعات گواهینامه و همینطور کارت اعتباری خود ثبت نام کرده و با پرداخت مبلغی، اشتراک آن را دریافت کنند. در مرحله بعد از طریق پست کارت هوشمند عضویت برای اعضاء ارسال شده که در حکم سوئیچ خودرو است و بوسیله آن می‌توانند به وسیله نقلیه هیبریدی دسترسی داشته باشند. برای دراختیار گرفتن یک خودرو فقط کافیست اعضاء به صورت آنلاین به سامانه مراجعه کرده و با رزرو کردن یک زمان، به نزدیکترین وسیله نقلیه پارک شده دسترسی پیدا کنند. جالب است بدانید که تمامی خودروها به بالاترین پوشش بیمه‌ای مجهز هستند و همینطور برای تردد در تمامی طرح‌های ترافیکی داخل شهر، مجوز دارند. بنابراین افراد می‌توانند با خیال راحت پشت فرمان نشسته و از رانندگی لذت ببرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا