مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از کانسپت خودران رینزاسپید Oasis در لاس‌وگاس!

نمایشگاه لوازم الکترونیکی لاس‌وگاس ماه ژانویه هر سال میلادی برگزار می‌شود و سال بعدی پنجم الی هشتم ماه ژانویه آینده درب‌هایش بر روی عموم باز خواهد کرد. در این نمایشگاه شرکت‌های تجاری و سازندگان آخرین تکنولوژی‌هایشان و خلاقیت‌هایشان را به نمایش درمی‌آورند. رینزاسپید کارخانه اتومبیل‌سازی و طراح تیونینگ سوئیسی که همکاری با خودروسازانی همچون پورشه و سوبارو دارد هر سال کانسپت‌های خود را در نمایشگاه‌ها رونمایی می‌کند و سال آینده میلادی با کانسپت خودران Oasis به نمایشگاه لاس‌وگاس می‌آید.

rinspeed-2

رینزاسپید آینده دنیای خودرو را متعلق به خودروهای برقی و خودران می‌بیند. این کانسپت مناسب برای حمل‌ونقل شهری وبرنامه‌های اشتراک‌گذاری خودروها هست به طوریکه چرخ‌های جلو می‌توانند روی محور جلو چرخش کامل داشته باشند که باعث می‌شود خودرو در فضاهای تنگ به راحتی حرکت کند و خود را در فضای پارکینگ کوچک جای دهد. شیشه جلوی ماشین مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز خواهد بود که داده‌ها و اطلاعات را در روی شیشه به راننده نمایش می‌دهد.

oasis_int_hires_005

در داخل کابین باغچه کوچکی در جلوی آن تعبیه شده که نشان از اهمیت دادن این کارخانه سوئیسی به محیط زیست است، این خودرو گنجایش دو سرنشین را فراهم کرده و در داشبورد جلوی سرنشینان تلویزیون قرار گرفته؛ هم‌چنین راننده می‌تواند فرمان را تا و جمع کند و از آن استفاده نکند که تاکیدی بر خودران بودن این کانسپت دارد. فرانک ریندرنخت Oasis را با ذهن خلاق خود طراحی کرده که آن را خودروی مناسب برای حمل‌ونقل شهری، سرویس‌های شبکه‌ کرایه خودرو یا وسیله مناسب برای حمل محموله و بار همچون وسیله نقلیه تحویل پیتزا یا فست‌فود دانسته‌است.

oasis_ext_hires_011

یکی از تکنولوژی‌های به کار گرفته شده سیستم هشدار فیس‌بوک یا شبکه‌های اجتماعی است که مشتریان بدانند این خودران در کدام مکان جغرافیایی آزاد است و می‌توانند از آن استفاده کنند و به نظر سازندگان آن این تکنولوژی یکی از تحولاتی است که در آینده نزدیک در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. برای اطلاعات بیشتر از این کانسپت حدود یک ماه دیگر باید صبر کنیم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا