مکمل بنزین
گوناگونخبر

مباحثه سئو بوئینگ با ترامپ درباره قرارداد ایر فورس وان!

پس از کارخانه آمریکایی فورد، نوبت به غول هواپیمایی بوئینگ رسید؛ دونالد ترامپ در توییتر خود سه‌شنبه قبلی اعلام کرد که می‌خواهد برای کاهش هزینه‌های زیاد جت‌های ایر فورس وان قراردادشان را لغو کند و این تهدیدی برای این کارخانه هواپیما سازی محسوب می‌شود زیرا در اولین واکنش‌ها سهام بوئینگ حدود ۲ میلیون دلار پایین آمد.

بعد از این توئیت، رئیس جمهور منتخب در کنفرانس خبری در لابی برج ترامپ گفت: من فکر می‌کنم هزینه‌های زیادی کاخ سفید برای این کارخانه هواپیمایی می‌پردازد و ما می‌خواهیم که بوئینگ فروش زیادی داشته باشد و در کارش موفق باشد اما مقدار فروش آن برای ریاست جمهوری زیاد هست. بوئینگ مدل جدید ۷۴۷ ایر فورس وان را برای ریاست جمهوری‌های آینده می‌سازد که هزینه‌های آن بیش از اندازه هست چیزی بیش از ۴ میلیارد دلار!

Air Force One De-Iced For Flight To Philadelphia

برای پروژه جدید ۷۴۷ که در مراحل اولیه به سر می‌برد بوئینگ تا به حال حدود ۱۷۰ میلیون دلار هزینه کرده و طبق برنامه‌ریزی‌‌ها حداقل ۲ فروند جدید ایر فورس وان برای کاخ سفید ساخته خواهد شد که بودجه ۲.۷ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۱ میلادی برای آن تعیین شده که ممکن است در هنگام اجرای آن رقم از این مقدار هم بالا بزند. بعد از توئیتر دونالد ترامپ، سئو بوئینگ تماس تلفنی با وی برقرار کرد و قول داد که بتواند بر سر قیمت‌ها مذاکره کند و هزینه‌ها را کاهش دهد.

۴۶۱۰۴۳۸۵-cms

در حال حاضر جت‌های ایر فورس وان ساخت ۱۹۹۰ میلادی (۲۶ ساله) در زمان ریاست جمهوری جورج بوش هستند که عمر مفید آن‌ها رو به اتمام هست و اگر مذاکرات به نتیجه برسد زمان تحویل جت‌های جدید اواسط دهه ۲۰۲۰ میلادی خواهد بود. ترامپ برای خرید هواپیمایی اختصاصی خود مشهور به مذاکره کننده قوی درباره توافق قیمت است.

کارخانه هواپیماسازی بوئینگ، یکی از بزرگترین صادرکننده هواپیما و خدمات هوایی در جهان هست که در حال حاضر ۱۵۱۶۴۱ کارمند در خاک این کشور و هزاران کارمند در خارج از آمریکا دارد، یکی از قراردادهای بزرگ این کارخانه ساخت خط‌های تولید هواپیما در چین و فروش آن‌ها به خطوط هواپیمایی این کشور هست. باید منتظر ماند و دید در این قرارداد آیا باز هم ترامپ پیروز می‌شود؟!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا