مکمل بنزین
گوناگونخبر

صفر تا صد کیا GT تنها در ۵.۱ ثانیه!

کارخانه کره‌ای کیا (زیر مجموعه‌ای از هیوندا) با خودروهای همچون ریو، کادنزا، سورنتو و … وارد بازار ایران شده و با استقبال خوبی روبرو شد. هفته پیش کیا از خودروی جدید که قرار است از آن در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی شود تیزری را منتشر کرد. کیا GT اولین خودروی اسپرت سدان این برند کره‌ای می‌تواند در ۵.۱ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند که تا به امروز سریع‌ترین کیا تولیدی است.

کیا تنها جزئیات شتاب این خودرو را در تیزر نشان داده و به طور رسمی در یک ماه آینده از این خودرو پرده‌برداری می‌کند. در قسمتی از این تیزر حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، هم‌چنین کیلومترشمار عدد ۱۳۱۶۴ کیلومتر را نشان می‌دهد که حاکی از انجام کامل آزمایشات برای این خودرو هست؛ بعلاوه همراه این ویدیو کیا اعلام کرد: پایه و اساس هر خودرو با کیفیت شتاب آن هست و این خودرو با داشتن سریع‌ترین شتاب راننده را میخکوب می‌کند.

kia3_1

سرپرست ارشد کیا (آلبرت بیرمن) در مصاحبه‌های قبلی با Autocar راجع به ویژگی‌های این خودرو گفته بود که کیا GT موتور در محور عقب با ۴ سیلندر قدرتی برابر با ۳۱۵ اسب بخار دارد که موتور آن از کانسپت GT4 Stinger الهام گرفته‌است؛ بعلاوه برای بازار اروپا موتور دیزلی شبیه به هیوندا سانتافه ۲.۲ لیتری با قدرت ۱۹۷ اسب بخار تولید خواهد شد.

این خودرو در واقع کانسپت کیا GT سال ۲۰۱۱ میلادی هست و در خبرگزاری‌ها همچنین عکسی از ساخت کیا GT در کارخانه درز کرده که خودروی سدان با چرخ‌های آلیاژی و سقف سانروف و چراغ‌های جلویی شبیه چشم‌های گربه و چراغ‌های عقب افقی خطی را نشان‌ می‌دهد.

kia_1

این خودرو می‌تواند رقیب فولکس‌واگن گلف GTI، آئودی A4، بی‌ام‌و سری ۳، مرسدس بنز کلاس C باشد. هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده ولی با توجه به رقیبانش می‌توان قیمتی حدود ۳۰ هزار پوندی را انتظار داشت که قطعا در سال آینده میلادی قیمت و جزئیات بیشتر آن اعلام خواهد شد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا