Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تبدیل یک خودروی کاملا زشت به یک مدل جذاب!

اغلب شرکت‌های خودروسازی معمولا در طول فعالیت خود سعی کرده‌اند تا برند اختصاصی یا زیرمجموعه‌های مرتبط را با یکسری نشانه‌ها و علائم به خصوص، در ذهن خریداران یا علاقه‌مندان ماندگار کنند. به طور مثال برخی با تولیدات بسیار باکیفیت و مقاوم، برخی دیگر با خودروهای فوق لوکس و برخی هم با پیشرو بودن در طراحی به نوعی سعی در جلب نظرات مشتریان داشتند. شاید امروز یک خودروساز باتوجه به شرایط رقابتی بازار ملزم باشد تا تمامی این موارد را رعایت کند اما در حوزه خودرو و از سال‌های قبل، فعالیت برخی از این شرکت ها به خوبی یک ذهنیت را برای بسیاری ایجاد کرده است.

walter-whites-aztek-always-got-into-trouble-and-so-did-he

اما گاهی پیش آمده که برخی خودروسازان با فراز و فرودهای بسیاری در تولید محصولات مواجه بوده و نتوانسته باشند روند مشخصی را از این جهت ایجاد کنند. بعنوان یک نمونه بارز می‌توان به شرکت پونتیاک اشاره کرد که در کارنامه کاری خود محصولاتی را دارد که گاهی از لحاظ طراحی بی‌نظیر و گاهی هم لکه ننگی برای شرکت محسوب می‌شدند. یکی از این تولیدات بسیار زشت، پونتیاک آزتک (Aztek) نام دارد که در کلاس کراس‌اوور و بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ میلادی تولید شده است.

rain-prisk-pontiac-aztek

این خودرو که همواره بعنوان یکی از زشت‌ترین وسایل نقلیه در بسیاری از نقدها حضور داشته و حتی مسائل حاشیه‌ای بسیاری نیز برای جنرال موتورز ایجاد کرده، برخلاف گذشته این‌بار مورد توجه یک هنرمند قرار گرفته و با اعمال تغییراتی، تبدیل به یک مدل جذاب شده است. این هنرمند که با نام مستعار Rain Prisk شناخته می‌شود، پیش از این نیز محصولات متنوعی را با جلوه‌های گرافیکی حرفه‌ای دستکاری کرده ولی اقدام جدید وی در انتخاب چنین خودرویی کمی با روند قبلی متفاوت است. در تصویر منتشر شده به خوبی می‌توان بخش‌های جدیدی همچون گلگیرهای عریض و بزرگ با فرم مسابقه‌ای، سپر و جلوپنجره با طراحی جالب، اگزوزهای تعبیه شده در رکاب جانبی و اجزاء آیرودینامیکی مختلفی را مشاهده کرد.

rain-prisk-fiat-multipla

شاید طراحان پونتیاک آزتک هیچگاه حتی در تصورات خود نیز نمی‌‍توانستند چنین تصویری را از این خودرو مجسم کنند. اگر تامین کنندگان قطعات برای تولید چنین پکیج اسپرتی سرمایه‌گذاری کنند (بسیار بعید است!) شاید مدل‌های موجود بتوانند امیدوار باشند که بعد از یک دوره تمسخر و خفت و خواری، حرفی برای گفتن داشته باشند! البته حضور این خودرو در سریال پرطرفدار Breaking Bad کمی امیدوار کننده بود اما به هیچ عنوان از عمق فاجعه طراحی کم نکرد! همچنین این هنرمند با نگاهی به خودروهای اروپایی، سعی کرده تا یک طرح جذاب و اسپرت برای یکی دیگر از زشت‌ترین‌های تولید شده آماده کند. این مدل اسپرت که به فیات مولتیپلا (Multipla) تعلق دارد هم می‌تواند مرهمی بر زخم مالکان آن باشد! البته به شرطی که بتوان این تصاویر گرافیکی را به مرحله واقعیت رساند.

1 نظر
  1. سروش می گوید

    هنوزم فندکش به هزارتا پراید می ارزه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.