مکمل بنزین
گوناگونخبر

خداحافظی با غرش موتور V8 هلکت دوج

بی‌شک یکی از لذت‌ بخش‌ترین و مهیج‌ترین جز در ماسل کار‌ها، صدای غرش وحشیانه موتور V8 در زیر کاپوت است که مو را بر بدن سیخ می‌کند و دل افراد کنار خیابان را می‌رباید. اما کم‌کم به دلیل مسائل زیست محیطی و مصرف بالای سوخت، این موتور‌ها در حال کنار گذاشته شدن هستند.

موتور V8 مدل‌‌های هلکت دوج که از قدرتمندترین ماشین‌های این شرکت به حساب می‌آیند، ظاهرا تنها تا اوخر این دهه میلادی زنده خواهند بود و بعد از آن، موتورهای جدید ۴ یا ۶ سیلندر با توربو شارژر جایگزین خواهند شد.

dodge-hellcat-hemi-v8-engine

این بدان معناست که هردو موتور ۶.۲ و ۶.۴ لیتری V8 HEMI، در آینده‌ای نه چندان دور به رویایی دست نیافتنی تبدیل خواهند شد و چندین سال بعد آن‌ها را باید در موزه‌ها و کلکسیون خودروهای کلاسیک ببینیم.

اما چیزی که در پایان دهه کنار نخواهد رفت، قدرت است. تکنولوژی جدید این امکان را به خودروسازان داده که بتوانند با حجمی کمتر و صد البته مصرف سوختی کمتر و با استفاده از یک تا چند توربوشارژر، قدرت موتورهای V8 قدیمی را به ارمغان بیاورند. اما این موتورهای مدرن و کوچک، به هیچ وجه نمی‌توانند صدای روح بخش موتورهای قبلی را تولید کنند که این به معنی حذف یکی از لذت‌های بزرگ ماسل‌ کارها خواهد بود.

2015-dodge-challenger-srt-hellcat_100471491_l

البته همه این گفته‌ها به صورت شایعه مطرح شده که البته از آن دسته شایعه‌های پوچ و بی‌مورد نیست و اگر اتفاق خاصی در صنعت خودروسازی رخ ندهد، شاهد کنار گذاشته شدن موتور‌های پرحجم V8 خواهیم بود.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا