مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

نگاهی کوتاه به ۱۰ پیشرانه برتر دنیا!

دوشنبه گذشته وب‌سایت Wardsauto ده پیشرانه برتر جهان را معرفی کرد؛ این بیست و سومین باری است که این مجله بهترین‌ها را معرفی می‌کند. ۸ تا از این ۱۰ پیشرانه برتر این لیست جدید هستند و دو تای‌ آن از انتخاب پارسال توانسته‌اند دوباره در این فهرست قرار بگیرند. خودروهای معرفی شده اغلب ۴ یا ۶ سیلندر دارند و بعضی از آن‌ها دارای پیشرانه هیبریدی هستند. ۶ تا ازموتورها توربوشارژ و بقیه هم توربوشارژ و سوپرشارژ هستند و برای بار اول است که هیچ پیشرانه ۸ سیلندر در این لیست قرار نگرفته که نشان از تغییر روند خودروسازان و رویکرد آنها به خودروهای هیبریدی، پلاگین-هیبریدی یا برقی هست. یکی از ملاک‌های انتخاب این پیشرانه‌ها قیمت کمتر ۶۲ هزار دلاری خودرو نیز عنوان شده‌است؛ پس با هم نگاهی به این ده پیشرانه برتر می‌اندازیم.

۱) بی‌ام‌و M240i یکی از زیباترین کوپه‌های اسپرت است که از منطقه باواریا آلمان می‌آید. پیشرانه این خودرو توربوشارژ ۶ سیلندر خطی با حجم ۳.۰ لیتر قدرتی معادل ۳۳۵ اسب بخار دارد که رانندگی با سرعت زیاد را سهل می‌کند و مصرف سوختی همانند خودروهای ۴ سیلندر دارد و یکی از پیشرانه‌هایی است که از فهرست پارسال توانسته دوباره امسال هم خود را در این لیست قرار دهد.

screen-shot-2016-12-14-at-10-16-06

۲) شورلت ولت مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱.۵ لیتری و سیستم هیبریدی است که سیستم هیبریدی آن داوران را تحت تاثیر قرار داد و توانست لقب نوآورانه‌ترین موتور سال را از آن خود کند.

screen-shot-2016-12-14-at-10-24-07

۳) کرایسلر پسیفیکا هیبرید: اولین مینی‌ون در تاریخ است که پیشرانه هیبریدی به همراه موتور ۶ سیلندر خطی آتکینسون ۳.۶ لیتری برای آن تعبیه شده و یکی از بهترین طراحی‌های جایگذاری موتور را دارد بطوریکه فضای بزرگی را برای کابین فراهم آورده‌است.

pacifica-hybrid-dazzles-us-by-providing-a-seamless-and-efficient-driving-experience-without-sacrificing-abundant-interior-space-and-comfortable-ride-and-handling-wards-wrote-in-its-report

۴) فورد فوکس RS با قدرت ۳۵۰ اسب بخار موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۲.۳ لیتری دارد که از ۴۰ پیشرانه آزمایش شده امسال یکی از بهترین موتورها با کارایی بالا و اسپرت را داشت.

screen-shot-2016-12-14-at-11-04-24

۵) هوندا آکورد با موتور هیبریدی توانست از رقیب ژاپنی خود یعنی تویوتا جلو بزند؛ این پیشرانه با قدرت ۲۱۲ اسب بخار تنها ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش می‌سوزاند و در میان خودروهای هیبریدی توانست کمترین میزان سوخت را از آن خود کند.

screen-shot-2016-12-14-at-11-03-22

۶) هیوندا الانترا اکو  با قدرت ۱۲۸ اسب بخار مجهز به پیشرانه توربوشارژ ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری است که یکی از بهترین خودروهای سبز به شمار می‌آید که ۶ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند.

screen-shot-2016-12-14-at-11-09-07

۷) اینفینیتی Q50 با موتور ۶ سیلندر از سری VR دو توربوشارژ قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار دارد که مصرف سوخت آن ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.


screen-shot-2016-12-14-at-11-21-59

۸) مزدا CX-9 با خصوصیت ZoomZoom می‌تواند ۷ سرنشین را در خود جای دهد و یکی از بهترین کراس‌اوورهای موحود در بازار هست که موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری آن توان خروجی برابر ۲۵۰ اسب بخار دارد و برای اولین بار تکنولوژی توربوشارژ را به موتورهای SkyActiv مزدا وارد کرد.

screen-shot-2016-12-14-at-11-36-54

۹) مرسدس بنز C300: این کارخانه آلمانی لوکس همگام با صنعت خودرو گام بر می‌دارد برای مثال این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۲.۰ لیتری دارد که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۴۱ اسب بخار را تولید کند، موتور این خودرو بر روی مدل‌های مختلف از سری کلاس C و کلاس E سدان هم سوار شده‌است و در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند که مورد تحسین داوران قرار گرفت.

screen-shot-2016-12-14-at-11-38-32

۱۰) ولوو V60 Polestar در طول تاریخ کارخانه ولوو نتوانسته بود نظر داوران را از لحاظ مشخصات فنی به خود جذب کند ولی امسال با این خودرو واگنی با پیشرانه‌ جدید توربوشارژ و نوعی از سوپرشارژ در رده دهم قرار گرفت. پیشرانه ۴ سیلندر آن که جواهر خوانده می‌شود ۲.۰ لیتر حجم دارد و قدرتی برابر ۳۶۴ اسب بخار دارد که سرعت ۰ تا ۱۰۰ آن تنها ۴.۵ ثانیه است که در بین خودروهای ولوو فوق‌العاده است.

screen-shot-2016-12-14-at-11-42-38

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا