مکمل بنزین
گوناگونخبر

وسایل نقلیه خودران نیسان منطبق با عادات رانندگی مردمان هر شهر؟!

در آینده نزدیک قبل از اینکه به سفر بروید خودروی شما مقصد را بهتر از شما می‌شناسد و حتی با آداب و رسوم مردمانش آشناست! با آمدن وسایل نقلیه خودران به خیابان‌های جهان این تکنولوژی دور از ذهن نیست با نوشتن کدهای مخصوص برنامه نویسی مختص فرهنگ هر شهر در نرم‌افزار معین می‌توان آن را در سخت‌افزار خودران‌ها نصب کرد و با خیال راحت سفر کرد. یکی از مشکلات تصادفات وسایل نقلیه خودران در شهرها شکستن قوانین راهنمایی و رانندگی یا آداب رانندگی است؛ به همین دلیل خودروسازان خودران‌های خود را در شهرهای مختلف مورد آزمایش قرار می‌دهند و بعد از گرفتن گواهی آنها را روانه بازار شهرها می‌کنند. نیسان در گفتگو با Autoexpress عنوان کرد اگر بدانیم مردم هر منطقه‌ایی چگونه رانندگی می‌کنند و عادات آنها چیست درصد تصادفات خودران‌ها اتوماتیک‌وار کاهش می‌یابد.

imageshandler-ashx-2

مارتین سایروس (سرپرست ارشد مرکز تحقیقات نیسان در سیلیکون ولی) برای روشن شدن بیشتر این موضوع بیان کرد طرز رانندگی مردم در شهر سائوپائلو با طرز رانندگی مردم در سیلیکون ولی کالیفرنیا متفاوت است و باید این را برای وسایل نقلیه خودران تعریف کرد. این کارخانه ژاپنی با استخدام روانشناسان و جامعه‌شناسان سعی در تولید برنامه‌ایی برای خودران‌هایش دارد؛ در واقع راه‌حل کاهش تصادفات را این کارخانه به کار بردن لنز‌های فرهنگی می‌داند.

imageshandler-ashx-3

اگر این برنامه دقیق و با صحت درست راه‌اندازی شود باید هر دقیقه صدای بوق خودران‌ها را در لس‌آنجلس و نشان انگشت وسط را در نیویورک دید! ملیسا سفکین (طراح و جامعه‌شناس گروه تحقیقاتی نیسان) بیان کرد: الگوهای متفاوتی وجود دارد که ما می‌توانیم آنها را اولویت اول رانندگی برای خودران‌ها تعریف کنیم که درک بهتری از محیط اطراف داشته باشند و با تعریف لنزهای اجتماعی دیگر احتیاجی به تکنولوژی سنسورها نداریم. یکی از چالش‌هایی که خودروسازان با آن دست و پنجه نرم‌ می‌کنند پیدا کردن راه‌حلی مناسب و مقرون به صرفه برای ورود سریع‌تر این خودروها به شهرهای مختلف جهان است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا