مکمل بنزین
گوناگونخبر

میزان آلایندگی اتومبیل‌های پورشه مورد بررسی قرار می‌گیرد

رسوایی کمپانی فولکس‌واگن همچنان ادامه دارد
بدون اغراق این روزها برای کمپانی فولکس واگن دوران سختی رقم خورده است. البته فولکس واگن آلمانی بیشتر ترجیح می‌دهد ابتدا رسوایی ننگین دیزل گیت را که شهرت جهانی این کمپانی را زیر سوال برده است را پشت سر بگذارد. متاسفانه رسوایی فولکس واگن بعد از خبر روزنامه آلمانی WirtshaftsWoche از سوی پورشه است. خبر منتشر شده این کمپانی را به استفاده از دستگاه‌های شکست مشابه با مورد دیزل گیت متهم می‌کند.

imageshandler

رسیدگی به این پرونده را سازمان حمل و نقل آلمان KBA، بر عهده گرفته است. این سازمان به بررسی این مورد می‌پردازد که آیا اتومبیل‌های تولید شده تحت آزمایشات جاده‌ای و کارخانه‌ای قرار گرفته باشند. اگر اتومبیل مورد نظر وارد میز تست شده باشد، آزمون ویژه‌ای صورت می‌پذیرد که به شدت از خروجی CO2 و مصرف سوخت اتومبیل می‌کاهد. تحقیقات مشابهی نیز در آئودی در حال انجام است، این کمپانی منبع موتورهای دیزلی این اتومبیل بوده است.

imageshandler-1

سخنگوی پورشه با اشاره به استفاده نشدن فرمان اتومبیل برای تست گازهای خروجی اتومبیل، اتهامات وارده را انکار می‌کند. وی با تاکید بر داده‌های استفاده شده برای محاسبه نقاط تغییر می‌افزاید: “این آزمایش بر روی هیچ یک از اتومبیل‌های پورشه صورت نگرفته است.” مدل‌های موجود در آمریکا همچنان آشکار نشده‌اند، با این شرایط به نظر می‌رسد کابوس ادامه‌دار فولکس واگن برای برگرداندن مشتریان خود همچنان ادامه خواهد داشت. پورشه و آئودی در مراحل اولیه این رسوایی در خارج این معادله حضور داشتند و این در حالی است که کمپانی فولکس واگن صاحب امتیاز پورشه به شمار می‌رود، بنابراین این اتفاق می‌تواند برای این تولید کننده آلمانی بسیار گران تمام شود.

imageshandler-4

imageshandler-3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا