مکمل بنزین
خبر

احتمالا هیبریدی شدن مزدا Miata

مصرف بیش از حد سوخت‌های فسیلی، علاوه بر آلودگی محیط زیست، مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل اکثر کشورهای دنیا در حال وضع مقررات سخت گیرانه‌ای در این خصوص هستند. آمریکای شمالی، اروپا و آسیا مناطقی هستند که طی سال‌های جاری قوانینی را در این خصوص برای خودروسازان خود نیز وضع کرده‌اند.

2016-mazda-mx-5-miata-1-970x0

کمپانی آسیایی مزدا که جدیدترین محصول خود با نام Miata را به زودی روانه بازار خواهد کرد، در نظر دارد تا تولید جدیدش را با قابلیت جدیدی عرضه کند. این کمپانی ژاپنی آماده است که این خودرو را به طور رسمی معرفی کند، اما اخبار جدید نشان می‌دهد که مزدا، هیچ ابایی از اینکه Miata را به صورت خودرویی هیبریدی عرضه کند، ندارد.

یکی از مدیران ارشد این کمپانی به نام آقای نوبوهیرو یاماموتو در مصاحبه‌ای با یکی از وب‌سایت‌های معتبر خودرو در کشور استرالیا در این خصوص گفته است:

شما باید به قوانین و مقررات پایبند باشید، در غیر این صورت از بازار خارج می‌شوید!

البته خیلی زود است که بگوییم Miata، با یک پیشرانه ترکیبی بنزین و برق و یا حتی یک پیشرانه تمام الکتریکی عرضه می‌شود. در هر صورت مزدا تنها در صورتی جدیدترین خودروی خود را برقی عرضه می‌کند که مجبور به این کار شود. لازم به ذکر است که مهندسین ژاپنی در حال کار بر روی نوعی سیستم سوخت رسانی هستند که کمک می‌کند بنزین بهتر بسوزد و در نتیجه آلودگی بسیار کمتری ایجاد کند.

البته بخش عظیمی از بی‌میلی کمپانی مزدا و یاماموتو برای تولید یک خودروی هیبریدی و یا الکترونیکی، این است که آن‌ها فکر می‌کنند، رانندگی با این محصولات به هیچ وجه لذت بخش نیست. البته این موضوع تا حدی نیز درست است. به طور مثال خودروی الکتریکی تسلا یا همان مدل S، با وجود سیستم مهندسی قدرتمند و البته موتور پرتوانش، قابل مقایسه با خودروهای بنزین سوز قدیمی سایر کمپانی‌ها نیست.

اگر مزدا چراغ سبز تولید این خودروی دوستدار محیط زیست را دریافت کند و مجبور شود که خودروی اسپرت جدیدش را هیبریدی و برقی تولید کند، پس نباید به این زودی‌ها منتظر رونمایی از آن باشیم. پیش از انتشار این خبر، مزدا اعلام کرده بود که در نظر دارد تا این خودرو را سریع‌تر از قبل و با بهره‌گیری از موتور توربوشارژ به بازار عرضه کرده و تجربه جدیدی از رانندگی را برای مشتریانش رقم بزند.

باید دید که مزدا Miata عاقبتش چه خواهد شد؟ یک خودروی اسپرت قدرتمند، یا یک محصول الکتریکی و ساده!

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا