مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصورات مرسدس بنز از خودروهای آینده

با وجود برگزاری نمایشگاه اتومبیل دیترویت سال ۲۰۱۷، برخی کمپانی‌ها تصمیم دارند تا با حضور همیشگی در این نمایشگاه داشته و در مقابل رویداد CES 2017 را برای حضور پررنگ‌تر انتخاب کنند. نمایشگاهی که Consumer Electronics Show نام داشته و هر سال در شهر لاس‌وگاس برگزار می‌شود.

نمایشگاه دیترویت مکان مناسبی برای نمایش اتومبیل‌های جدید و استاندارد است اما CES را باید یک رویداد فناوری دانست که بیشتر شرکت‌ها برای به نمایش درآوردن آخرین نوآوری‌های تکنولوژیک حضور پیدا می‌کنند. از جمله این فناوری‌ها باید به فناوری هولوگرامی سیستم سرگرمی داخلی خودروهای آینده اشاره داشت که فناوری بزرگی محسوب می‌شود و بعید است در سال های آینده شاهد آن باشیم.

imageshandler

شرکت مرسدس بنز نیز اخیرا تایید کرد در این نمایشگاه سیستم سرگرمی مبتنی بر تحرک خواهد داشت. این سیستم CASE نام داشته و مخفف Connected, Autonomous, Shared & Service and Electric Drive بوده که به معنای اتصال، خودران، سرویس و اشتراک‌گذاری و درایو الکتریکی است.

برنامه‌ریزی شده تا شاسی‌بلند کانسپت EQ که پیش از این در نمایشگاه پاریس معرفی شد، در CES 2017 حضور یابد. این خودرو به باتری نسل‌بعدی مرسدس بنز مجهز بوده و کمپانی موردبحث ادعا می‌کند که EQ خواهد توانست مسافت ۵۰۰ کیلومتری را پس از هر بار شارژ سپری کند.

البته EQ با انبوهی از فناوری‌ها و گجت‌ها همراه بوده و این موضوع به خوبی از طراحی ظاهری آن پیدا است. از جمله این فناوری‌ها باید به صفحه‌نمایش کنترل OLED و سیستم رانندگی خودران اشاره داشت. همچنین برف پاک‌کن پنهان و دستگیره‌های درب پنهان، دیگر ویژگی EQ کانسپت است.

imageshandler-1

مرسدس در کنار شاسی‌بلند موردبحث، ون مفهومی Vision را با خود به CES می‌آورد. ونی که از جای فرود پهپاد برخوردار بوده و به جدیدترین فناوری‌های صنعت اتومبیل مجهز است. این ون از طراحی مدرنی برخوردار بوده و با هر بار شارژ می‌تواند مسافت ۲۶۸ کیلومتری را سپری کند. البته در CES 2017 شرکت دایملر این مدل ون را به نمایش خواهد گذاشت تا طرفداران از نزدیک با آن ملاقات داشته باشند.

با چنین محصولاتی مرسدس بنز انقلابی در زمینه اتومبیل‌های الکتریکی کرده است. به لطف اتومبیل‌های الکتریکی گازهای گلخانه‌ای تولید نخواهد شد و در مقابل با فناوری پیشرفته‌ای در آنها رو به رو خواهیم بود. دیگر بخش‌های برنامه CES 2017 مرسدس بنز استفاده از هوش‌مصنوعی در محصولاتش است. برنام‌ای که بزودی شاهد آن نخواهیم بود و حداقل چند سالی با چنین فناوری فاصله داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا