مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل بعدی تویوتا کرولا به موتور بی‌ام‌و مجهز می‌شود!

همکاری بین بی‌ام‌و و تویوتا در سال‌های گذشته توسعه پیدا کرده بطوریکه دو مدل بی‌ام‌و Z4 و تویوتا سوپرا دارای پلت‌فرم یکسانی هستند که نتیجه مشارکت این دو کارخانه بزرگ خودروسازی است؛ اما در هفته گذشته اعلام شد که برنامه مشترک دیگری این دو کارخانه با هم دارند و قرار شده بی‌ام‌و موتورهای تویوتا کرولا را تهیه و تولید کند؛ یکی از خودروهایی که نشانه اصلی این برند ژاپنی است؛ پس به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها به آلمانی‌ها اعتماد خیلی زیادی دارند!

نسل بعدی کرولا دارای پلت‌فرم با برند TNGA (طراحی جدید و جهانی تویوتا) با زیربدنه شبیه پریوس مدل جدید هست و ممکن است که مقداری کرولای بعدی کشیده‌تر (فاصله بین چرخ‌های جلو و عقب بیشتر) باشد؛ ولی نکته جالب پیشرانه‌های ارائه شده برای آن است که غوغا به پا کرده که مجهز به ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری، ۱.۵ لیتر هیبریدی، ۱.۲ لیتری توربوشارژ و چهارسیلندر VVT-i با ۱.۸ لیتر حجم (نوع رایج خودرو کرولا) هستند. با این وجود زمزمه‌هایی از موتورهای ساخت کارخانه بی‌ام‌و هم به گوش می‌خورد.

۲۰۱۷-toyota-corolla-review-4

در دسامبر ۲۰۱۱ بی‌ام‌و و تویوتا به توافقی برای همکاری در توسعه تکنولوژی‌های سبز رسیدند. یکی از بخش‌های این توافق‌نامه بین این دو کارخانه تولید پیشرانه‌های توربو دیزلی ۱.۶ و ۱.۲ لیتری برای خودروهای اروپایی تویوتا برای مدل‌های ورسو MPV و اونسیس سایز متوسط سدان و واگنی بود که از سال ۲۰۱۴ شروع می‌شد و حالا برنامه بعدی تولید موتور برای کرولا است.

۲۰۱۷-toyota-corolla-review-2

تا به امروز دایملر با همکاری رنو-نیسان موتورهای مرسدس بنز کلاس A خانواده و کلاس B را تولید کرده‌اند پس این نوع همکاری‌ها بین کارخانه‌های خودروسازی رایج هستند. هنوز جزئیات موتور برای نسل بعدی کرولا توسط بی‌ام‌و یا تویوتا منتشر نشده ولی پیش‌بینی شده موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری یا چهار سیلندر B48 با حجم ۲.۰ لیتر باشد که بستگی به تویوتا خواهد داشت که کدام را در خط تولید تویوتا کرولا قرار خواهد داد. نسل بعدی کرولا سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار خواهد آمد پس هنوز ژاپنی‌ها زمان برای تصمیم گرفتن دارند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا