مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسیتازه‌ها

بررسی رنو سیمبل: تندر 90 در چهره‌ای متفاوت!

دو هفته پیش، رنو سیمبل توسط نگین خودرو فروش خود را آغاز کرد و باقیمت حدودا 67 تا 76 میلیون تومان تعجب همگان را برانگیخت، چراکه می‌توان آن را به دلیل داشتن موتور 1.6 لیتری رنو، لوگان یا تندر 90 مدل 2015 نامید. از دید نگین خودرو این اتومبیل ساخت شرکت رنو فرانسه می‌تواند رقیبی جدی برای خودروهای چینی موجود در بازار باشد. یکی از آن چینی‌ها، امگرند EC7 است که البته امگرند موتور قوی‌تر و تجهیزات بیشتری دارد، اما نگین خودرو بر این موضوع تاکید دارد که سیمبل از کیفیت ساخت فرانسوی بهره‌مند است، چیزی که امگرند در خود تا به حال ندیده است. در ادامه بررسی رنو سیمبل را که توسط AutoMiddleEast انجام گرفته، تقدیم شما می‌کنیم.

رنو-سیمبل-renault-symbol
Renault Symbol

خلاصه بررسی سیمبل از  AutoMiddleEast: امتیاز 3.5 از 5

رنو سیمبل از بسیاری جهات به یک جنایت‌کار بین‌المللی شبیه است! این اتومبیل در هر جای دنیا زندگی خود را به یک صورت شروع کرده است، یک جا به نام رنو کلیو سیمبل، در بازارهای کوچک به نام رنو تالیا و در بقیه بازارها به نام کلیو کلاسیک شناخته شده است. اما حالا می‌دانیم که این اتومبیل، رنو سیمبل (یا همان داچیا لوگان) نام دارد. گرچه ممکن است دوباره نام خود را در دیگر نقاط دنیا عوض نماید!

رنو-سیمبل-renault-symbol
Renault Symbol

طراحی خارجی

رنو سیمبل در کارخانه رنو ترکیه تولید شده است، این اتومبیل در نسل سوم خود قرار دارد و از نسل اول خود که در سال 1999 تولید شده، بسیار متفاوت است. محور اصلی ساخت چنین اتومبیلی بر مبنای شهری و اقتصادی بودن آن است، به همین جهت طراحی زیبایی ندارد و بیشتر چهره‌ای محافظ کارانه را داراست تا حتی بعد از مدت‌ها نیز از آن دل‌زده نشوید. چراغ‌ها سبکی تازه دارند و در این اتومبیل سبک جدید طراحی رنو یعنی آرم و چراغ‌های بزرگ تا حدودی در آن رعایت شده است. گرچه جلوی اتومبیل قابل تحمل و تا حدودی زیباست، اما به هیچ عنوان در عقب چنین احساسی را نخواهید داشت. چراغ‌های عقب طراحی مناسبی ندارند و سپر عقب نیز ساده طراحی شده است. اگر از کنار به این اتومبیل فرانسوی بنگریم، خط روی گلگیرها توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند.

رنو-سیمبل-renault-symbol
Renault Symbol

طراحی داخلی

در کابین رنو سیمبل فراوان بودن پلاستیک خشک کمی در ذوق میزند، اما برخلاف اتومبیل‌های تولید داخل از کیفیت مناسبی برخوردارند. تریم نقره‌ای به همراه پلاستیک مشکی، زیبایی خاصی را به وجود آورده است. محفظه‌های کنار درب، داشبورد و دیگر فضاها که برای نگهداری وسایل در نظر گرفته‌شده به آسایش سرنشینان کمک فراوانی کرده است. حاشیه نقره‌ای دور داشبورد، باعث شده تا حس جدا بودن این قسمت از داشبورد به سرنشینان القا شود. دریچه کولرهای وسط با دریچه‌های کناری چندان مطابقت ندارد و داشبورد بیشتر چهره‌ای شلوغ را به خود گرفته است. کلیدها و ادوات به کار رفته در کابین کمی قدیمی به نظر می‌رسد و بیشتر شما را به یاد نسل‌های پیشین می‌اندازد. تجهیزات به کار رفته در کابین شما را شگفت‌زده خواهد کرد، این اتومبیل با دارا بودن سیستم ناوبری، سیستم تهویه هوای خودکار، USB، درگاه‌های AUX، دکمه‌های روی فرمان و محدود کننده سرعت توانسته نظرها را به خود جلب کند.

رنو-سیمبل-renault-symbol
Renault Symbol

رانندگی

موتور 1.6 لیتری به کار رفته در رنو سیمبل همان موتور تندر 90 است که قدرتی معادل 105 اسب بخار و 145 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با یک جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک جفت شده است. این جعبه‌دنده نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. قدرت و همچنین گشتاور تولیدی موتور سیمبل در این بازه قیمت کافی به نظر نمی‌رسد و نسبت به رقیبان چینی خود حتی ضعف هم دارد و مطمئنا شما دوست ندارید که با صرف 76 میلیون تومان، موتور اتومبیل 40 میلیون تومانی یعنی تندر 90 را در زیر کاپوت اتومبیلتان را داشته باشید.

نقطه قوت این اتومبیل از دید AutoMiddleEast:

قیمت بسیار مناسب (البته در بازارهای جهانی!)

نقطه ضعف این اتومبیل از دید AutoMiddleEast:

کیفیت نه چندان مناسب مواد استفاده شده در کابین

رنو-سیمبل-renault-symbol
Renault Symbol

کلام آخر

رنو سیمبل رقبای خود را در بازارهای جهانی، کیا ریو و شورولت سونیک می‌بیند. قیمت این اتومبیل منصفانه است (ایران را فاکتور بگیرید) و به همین دلیل توانسته در همین ابتدای کار سهم زیادی از بازار را کسب کند. مسلما این اتومبیل می‌توانست جایگزین مناسبی برای تندر 90 باشد تا تولیدکنندگان ایرانی به‌جای تولید خودروهای قرن پیشین به اتومبیل‌های روز دنیا روی بیاورند. این اتومبیل در پایین‌ترین کلاس خود که PE نام دارد، می‌تواند گزینه خوبی به شمار بیاید. اگر به دنبال اتومبیلی باکیفیت جهانی و قیمتی متوسط هستید، تنها گزینه شما رنو سیمبل است!

به سوپر گروه خودروی تندر 90 (L90) ملحق شوید

Telegram-Group-Tondar

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. ای ایرانی عزیز
    امیدوارم روزی به جایی برسیم که این شرکتهای واسط و کلاش از بین برن و شما بتونید بطور مستقیم از رنو و دیگر شرکتهای معتبر خرید کنید.
    من از شرکت (نمایندگی رسمی رنو در ایران) که ادعای بهترین خدمات و مشتری مداری رو داره این ماشینو خریدم.ماشینی که توی نمایشگاه نشون دادن با اینی که تحویل دادن به اندازه ای تفاوت داره که میشه گفت این یه مدل دیگست…..!!!!
    اگر سیمبل را از این شرکت بخرید انگار که پیکان خریدید.
    این نامردا تنها چیزی که براشون اهمیت نداره صداقت و مشتری مداریه
    از شرکت “فلا ن خودرو” هیچی نخرید که پشیمون میشد.
    بی انصافها
    آپشن های L90 که سایپا میزنه خیلی بشتر از سیمبل هستش !!!!!!
    L90 که توی بازاره حداقل آینه برقی و شیشه بالابر برقیه . حد اقل مصرف سوخت رو نمایش میده. حد اقل آینه برقی داره . چراغ توی داشبرد را به علت کم کردن هزینه برداشتن(حذف کردن)
    باورتون میشه؟
    این ماشین بلندگو نداره.از همه مهمتر مجهز به سیستم قالپاق شده و ترمز های عقب کاسه ای و دکمه های کنترلی ماشین که روی فرمونه حذف شده.
    آخه آدم چی بگه ؟
    خیالتونو راحت کنم : هیچی نداره
    دقیقا همون پیکانه
    خدا میدونه اگر اینو توی نمایشگاه به من نشون می دادن هیچ موقع نمی خریدم
    هیچ موقع
    یه پولی میذاشتم روش یا یه مدل دیگه می گرفتم.اصلا یه ماشین دیگه می گرفتم !
    مگه مریضم که ماشینی بگیرم که بالابر شیشه دستی و داره.
    L90 آپشنش از این ماشینه ۸۰ میلیونی خیلی بیشتره
    باور کنید دوست داشتم حد اقل به اندازه L90 امکانات داشته باشه…
    اون روز که رفتیم نمایشگاه (شعبه مرکزی اقدسیه) ماشینی نشون دادن که همه آپشنهای منطقی رو داشت و گفتم ماشینه شما همینه اما رینگ نداره و بقیه چیزاش همینه
    متاسفانه ماشینی که تحویل دادن مثل پیکان می مونه
    میدونم که ممکنه باور نکنید
    نخرید !
    از نگینخودرو نخرید
    بذارید شرکتهای دیگه وارد کنن و با آپشنهای اصلی رنو این ماشینو سوار بشید

    ایکاش این اعتراض به گوش رنو فرانسه می رسید.

    اینو هم فراموش نکنید.
    این شرکت کلاه بردار نیست و ماشین تحویلتون میده.ولی باهاتون کاری می کنن که با تمام وجود حس می کنید که کلاهتونو برداشتن .
    اگر برای خودتون و اعصابتون ارزشی قائلید از اینها هیچ ماشینی نخرید.

    هر جای وطن هستید سرافراز باشید

  2. . لازم دونستم چند تا توضیح اضافه کنم. بنده سیمبل SE مدل ۲۰۱۷ رو آذر ماه ۹۵ از شرکت بدقول و کثیف نگین خودرو تحویل گرفتم. بدون شک هیچ دلال ماشینی به کثیفی این شرکت تو ایران پیدا نمیشه، بعد از ثبت نام انقدر سر هر موضوعی اذیتتون می کنن که وقتی ماشین پلاک شد، کلا لذت ماشین نو از سرتون پریده. اما بریم سراغ ماشین. موتور هیچ تفاوتی با تندر ۹۰ ندارد، گیربکس نرم تر دنده عوض میکنه، با یکی از دوستان که تست ۱۰۰ کیلومتر گرفتیم، تندر ۹۰ اتوماتیک زودتر ۱۰۰ تا رو پر کرد. فنر بندی سیمبل نرم تر از ال ۹۰ بود. کیفیت قطعات به کاررفته داخل اتاق بسیار پایین، ماشین تولید مراکش که از بدترین کارخانجات تولید خودرو تو افریقا هست، می باشد. روز اول که ماشین رو بهم تحویل دادن از عقب ماشین صدای عجیبی میومد، ۳ ماه بعد عقب و جلو به صدا افتاد، جوری که اعصاب خرد می کرد. صدا و بی کیفیتی قطعات اتاق بعلاوه کند بودن ماشین تو حرکت، تصمیمم رو برای فروش ماشین قطعی کرد. یک ماه و نیم ماشین رو برای فروش گذاشتم، فقط ۵ نفر بهم زنگ زدن. هیچ نمایشگاهی حاضر نشد این ماشین رو برای فروش بزاره و در نهایت چند روز پیش بالاخره تونستم از شرش خلاص بشم. این ها رو همه در نظر داشته باشین، بعد با ال۹۰ اتوماتیک که ۳۰ میلیون از این ماشین ارزون تره مقایسه کنید. حتمی از خریدش منصرف می شین. دوستان مطمئن باشید ماشین بی کیفیت، وارداتی و با برند رنو هم می تونه باشه. بعد از خرید متوجه شدم که نگین خودرو برای ارزون کردن ماشین، یک سری لوازم رو از روی ماشین برداشته. لطفا واقع بینانه تصمیم بگیرید که مثل من پشیمون نشید و چند میلیون ضرر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا