مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل بعدی داچیا داستر بزرگتر از مدل فعلی خواهد بود!

با وجود آن که نسل فعلی داستر داچیا با طراحی نسبتا جدید، ویژگی‌های اضافی، گیربکس اتوماتیک کلاچ دوگانه و برخی دیگر همراه بوده اما شرکت موردبحث به دنبال جانشین و نسل بعدی خودرو است.

به گزارش Autossegredos، نسل جدید داستر شاسی‌بلند کامپکت داچیا در راه بوده و ابتدا وارد بازار اروپا می‌شود. البته به دنبال آن، رنو نیز نسل جدید داستر خود را عرضه خواهد کرد و به نوعی دو کمپانی یک برند محسوب می‌شوند.

گزارش جدید می‌گوید، نسل بعدی داستر روی پلتفرم ماژولار CMF که پیش از این چند مدل نیسان و رنو روی آن قرار گرفتند، جای می‌گیرد. از جمله مدل‌هایی با این پلتفرم باید به کادجار شرکت رنو اشاره داشت.

در اخباری مرتبط، داستر مدل ۷ صندلی در نسل بعدی به خود خواهد دید، از این رو باید شاهد ابعاد بزرگ‌تری در داستر جدید بود. در زمینه پیشرانه اطلاعات لازمی وجود نداشته اما احتمالا از همان پیشرانه ۱.۶ و ۲.۰ لیتری پیشین برای مدل اروپایی بهره خواهد گرفت.

داچیا ممکن است موتور ۱.۵ لیتری DCI و ۱.۶ لیتری دیزلی نیز برای مدل دیگر نقاط در نظر گیرد. شایان ذکر بوده که داچیا در سال ۲۰۱۷ نسل جدید شاسی بلند کوچک داستر را معرفی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا