مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویری مخفی از شاسی بلند هوشمند Lynk & Co!

حدودا دو ماه قبل بود که گروه خودروسازی جیلی موتورز چین از یک برند جدید در زیرمجموعه محصولات تولیدی خود با عنوان Lynk & Co رونمایی کرد. هدف جیلی از اضافه کردن این برند جدید به سبد محصولاتش صرفا تولید خودروهایی همانند سایر تولیداتش نبوده، بلکه با یکسری اهداف متفاوت اقدام به این کار کرده است. به‌طور مثال استفاده از یک رویکرد جدید در سیستم به اشتراک گذاری، عدم استفاده از سوئیچ و جایگزینی آن توسط اپلیکیشن در گوشی و کارت هوشمند، ارائه یک رابط کاربری برنامه نویسی باز (API) و اجازه توسعه برنامه‌های کاربردی توسط شرکت‌های طرف سوم و همینطور استفاده از امکانات مدرن و به‌روز در محصولات این برند، شاید بارزترین ویژگی‌های آن باشد که به راحتی آن را از دیگر خودروهای تولیدی متمایز می‌کند.

geely-lynk-1-660x479

اولین محصولی که قرار است با برند Lynk & Co تولید شود، شاسی بلندی با عنوان یا بهتر است بگوییم با کد ۰۱ است. احتمالا جیلی دوست نداشته خیلی وقت خودش را صرف انتخاب اسم برای محصولات این برند کند و از اعداد ۰۱ شروع کرده و به ترتیب برای هر محصول جدیدی که به خط تولید آن اضافه شود، یک شماره بالا می‌رود؛ یعنی در تولیدات بعدی احتمالا از کدهای ۰۲، ۰۳ و … استفاده کند. خودروی جدید ۰۱ مبتنی بر پلتفرم جدید جیلی – ولوو CMA، که پیش از این در سری ۴۰ محصولات ولوو استفاده شده بود، طراحی و توسعه یافته است. جیلی در قسمت پیشرانه از نسخه‌های تولیدی و بسیار پیشرفته ولوو استفاده کرده که به ترتیب می‌توان به مدل ۱.۵ لیتری سه سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسب بخار، ۱.۵ لیتری هیبریدی ۲۲۰ اسب بخاری و مدل ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژردار با قدرت خروجی ۲۴۰ اسب بخاری اشاره کرد.

در طراحی ظاهری Lynk & Co 01 سعی شده بیشتر از هرچیزی برروی فرم چراغ‌ها کار شود. مدل دو بخشی در قسمت جلو و همینطور طراحی بومرنگ مانند چراغ‌های عقب، جزء نقاط مثبت ظاهر آن محسوب می‌شوند. فضای داخل کابین این خودرو نیز با بهره مندی از تجهیزات دیجیتال و آنالوگ، بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد. مانیتور بزرگ ۱۰.۱ اینچی که الهام گرفته شده از تولیدات ولوو است به خوبی در مرکز داشبورد، خودنمایی می‌کند. البته زاویه دار بودن آن به سمت راننده، شاید برای سرنشینان خوشایند نباشد. جیلی وعده داده تا نسخه نهایی و تولیدی این شاسی بلند هوشمند را در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ میلادی برای سفارش در اختیار مشتریان قرار دهد. البته به تازگی تصاویری از مراحل تست این خودرو در خیابان‌های چین بدست رسیده که نشان می‌دهد شرایط برای عرضه آن تقریبا فراهم است و شاید جیلی زودتر از تاریخ اعلام شده قبلی، اقدام به فروش رسمی شاسی بلند ۰۱ کند.

البته گفته شده که نسخه نهایی قرار است ابتدا به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی شانگهای که برای ماه آوریل ۲۰۱۷ میلادی برنامه ریزی شده، به معرض دید عموم قرار گیرد و سپس راهی بازار فروش شود. قیمت که برای این خودرو تعیین شده، بسته به تریم و آپشن‌ها، بین ۱۹ تا ۲۸ هزار دلار متغیر است. درکنار شیوه‌های معمول فروش فیزیکی از طریق نمایندگی، جیلی امکان خرید اینترنتی را نیز با همکاری غول تجارت الکترونیک چین، یعنی Alibaba فراهم کرده است. همچنین درصورت بروز مشکل برای خودرو یا انجام سرویس‌های دوره‌ای، لازم نیست تا مالکان ۰۱ خودشان به نمایندگی مراجعه کرده، بلکه از طریق همین سامانه اینترنتی فراهم شده، ثبت سفارش کرده و باقی مراحل توسط کارشناسان شرکت انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا