Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تسلا با همکاری پاناسونیک سلول‌های خورشیدی را در نیویورک می‌سازد!

تابستان گذشته تسلا کارخانه خود در بوفالو نیویورک را افتتاح کرد که در آینده نزدیک بزرگترین تولید کننده باتری‌های لیتیوم یوتی در جهان خواهد بود. ساخت این کارخانه دو سال زمان برد و در حال حاضر ۱۴ درصد از مساحت این کارخانه فعال است، این کارخانه ۹۳ هکتاری یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید باتری در سه سال آینده در جهان خواهد بود که ۱۰ هزار نفر را می‌تواند مشغول کار کند.

پاناسونیک در این پروژه با سرمایه‌گذاری ۳.۸۶ میلیارد دلاری تسلا را همراهی خواهد کرد. تابستان سال آینده میلادی ۳۱ درصد و در سال ۲۰۱۸ صد درصد این کارخانه آماده سرویس دهی خواهد بود که تولید ۳۳ گیکاوات بر ساعت انرژی الکتریسیته تولید خواهد کرد که جوابگوی برق مصرفی یک سال شهر نیویورک در آمریکا هست و اگر احتیاج به انرژی بیشتری باشد این کارخانه قادر به تولید ۱۵۰ گیگاوات بر ساعت برق را تولید خواهد کرد.

tesla-solar-roofa

تسلا با همکاری پاناسونیک تولید سلول‌های خورشیدی را آغاز خواهد کرد و پاناسونیک تقبل کرده هزینه‌های ساخت و تولید باتری‌ها را بپردازد و از طرف دیگر تسلا به فروش پنل‌های خورشیدی متعهد شده‌است. یکی دیگر از شرکت‌هایی که در این پروژه همکاری دارد سولارسیتی است که با سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری در طی ۱۰ سال و استخدام ۱۵۰۰ کارمند سهم بزرگی در تولید پنل‌های خورشیدی دارد. ایالت نیویورک با حمایت ۷۵۰ میلیون دلاری نیز سهمی در این پروژه دارد.

teslasolar

از هم‌اکنون شهروندان آمریکایی می‌توانند پنل‌های خورشیدی را برای خانه‌هایشان سفارش بدهند، یکی از استراتژی‌های همگانی شدن استفاده از انرژی خورشیدی رایگان بودن نصب و نگه‌داری آن هست که سولارسیتی با همکاری تسلا این کار را انجام خواهند داد، در عوض مالکان پنل‌های خورشیدی ملزم به پرداخت ماهیانه ۴۸ دلار به مدت ۲۰ سال (۱۱۵۲۰ دلار) به سولارسیتی خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.