مکمل بنزین
گوناگونخبر

کدام خودرو کمترین فروش را در سال ۲۰۱۶ میلادی داشت؟

بنا به گزارش Forbes سال ۲۰۱۶ میلادی یکی از پرفروش‌ترین سال برای خودروسازان بود که توانست رکورد فروش را در ایالات متحده آمریکا با ۱۷.۵ میلیون دستگاه خودرو بشکند. در بین خودروسازان یکی از خودروها نتوانست فروش چندانی داشته باشد حتی ۱۰۰ دستگاه از این خودرو هم در آمریکا به فروش نرسید! آیا می‌توانید حدس بزنید کدام خودرو و کدام برند بوده است؟ با چرخان همراه باشید تا راجع به این خودرو بیشتر بدانید.

imageshandler-ashx-2

سال گذشته میلادی تنها ۹۱ دستگاه از میتسوبیشی i MiEV به فروش رفت و حتی سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) تنها ۱۱۵ دستگاه از این خودرو به فروش رفته بود. این خودروی برقی یکی از ارزان‌ترین خودروهای موجود با قیمت ۲۳۸۴۵ دلار در بازار آمریکا بود. میتسوبیشی i MiEV مجهز به موتور برقی ۱۶ کیلوواتی بر ساعت (باتری ۳۳۰ ولتی لیتیوم-یونی) با قدرت ۶۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ پوند-فوت است که می‌تواند در اتوبان‌ها سرعت خود را حداکثر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

خودروی بسیار ساده که اگر مالک آن بخواهد پورت USB را در اتومبیل خود داشته باشد باید ۱۳۵ دلار بیشتر و برای داشتن سیستم جهت یابی ۲۰۰۰ دلار باید بیشتر بپردازد. اکثر خودروهای امروزی مجهز به پورت‌های USB هستند که سیستم صوتی، تصویری و هم‌چنین سیستم جهت یابی با آنها کار می‌کند. میتسوبیشی دارای ابعادی به طول ۳۶۷۷ میلی‌متر، عرض ۱۵۸۴ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۱۵ میلی‌متر خودروی سایز کوچک هست که ۱۱۷۲ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند ۴ سرنشین را در خود جای دهد. در بازار آمریکا با سه رنگ مشکی‌، سفید و ارغوانی و داخل با تنها رنگ مشکی ارائه می‌شود.

imageshandler-ashx-3

از دلایلی که می‌توان برای فروش پایین این خودرو می‌توان عنوان کرد شامل قدرت پایین آن که یکی از مشکلات طبیعی خودروهای برقی است، دوم چند سال است که خودروهای شاسی‌بلند بازار خودروی آمریکا را به تسخیر خود در آورده‌اند در نتیجه فروش خودروهای سایز کوچک بالطبع پایین آمده و از طرف دیگر با این قیمت و امکانات کم ارائه شده از طرف میتسوبیشی بیشتر خریداران خودروهای برقی ترجیح داده‌اند به خودروهای تسلا مدل ۳ را پیش‌خرید کنند یا به سوی نیسان لیف و شورلت، که از امکانات بهتر و قیمت مناسب‌تری برخوردارند، بروند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا