مکمل بنزین
گوناگونخبر

شکایت از اپل به‌خاطر فیس‌تایم

فیس‌تایم برای اپل دردسر ساز شد!

با چرخان همراه باشید.

تا به حال اتفاقات زیادی در هنگام استفاده از فیس‌تایم در حین رانندگی برای اشخاص مختلف رخ داده است و بالاخره یکی از همین اتفاقات منجر به شکایت فرد آسیب دیده از شرکت اپل شد.

چندی پیش، یک خانواده اهل تگزاس با خودرویی تصادف کردند که همین تصادف منجر به مرگ دخترشان شد، جزئیات خبر حاکی از آن است که راننده خودروی مقصر در حال استفاده از قابلیت فیس‌تایم گوشی آیفون خود بوده و  همین باعث حواس‌پرتی او و وقوع این واقعه دردناک شده است.

خودروی مذکور در زمان تصادف با سرعت ۱۰۵ کیلومتر در حال حرکت بوده و از پشت به خودروی تویوتای خانواده داغ‌دیده برخورد کرده است. در جریان حادثه پدر خانواده به شدت مجروح شده و دختر ۵ ساله‌اش موریا که در صندلی پشت نشسته بود به علت شدت جراحات وارده درگذشت.

فیس‌تایم

بعد از این حادثه دردناک وکیل خانواده داغ‌دار طرح دعوی خود را به دادگاه ارائه داد و اعلام کرد که شکایت آن‌ها فقط مربوط به راننده نیست و آن‌ها از شرکت اپل هم شکایت دارند، چرا که اپل باید به عنوان یک کمپانی بزرگ همه جوانب را در نظر بگیرد و آپشنی را برای غیرفعال شدن فیس‌تایم در زمان رانندگی، در نظر داشته باشد.

بحث اصلی این خانواده این است که رانندگی در هنگام استفاده از فیس‌تایم فرق چندانی با رانندگی در حال مستی ندارد، چرا که اگر راننده مقصر حواسش به جاده بود چنین تصادفی هرگز رخ نمی‌داد.

چیزی که کاملا مشخص است این است که کمپانی‌های بزرگی همچون اپل باید بر روی اپلیکیشن‌های این چنینی خود قابلیتی را اعمال کنند که به هنگام رانندگی غیرفعال شوند و نتوان از آن‌ها استفاده کرد. ولی متاسفانه در زمان وقوع این حادثه چنین قابلیتی وجود نداشت.

نکته جالب توجه این است که اپل در سال ۲۰۰۸ این فناوری را ابداع و آن را در دسامبر سال ۲۰۱۴ نهایی کرد، اما از افزودن آن به فیس‌تایم خودداری کرد و به کاربران در مورد خطرات استفاده از آن در زمان رانندگی هم هشدار نداد پس همین دلیل بسیار محکمی برای تبرئه نشدن اپل در دادگاه است، چرا که آن‌ها این فناوری را در اختیار داشته‌اند اما از آن استفاده نکردند و با این کار جان بسیاری از مردم را به خطر انداختند. اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا