مکمل بنزین
گوناگونخبر

مینی‌ون خودران و تمامی الکتریکی فیات کرایسلر

مینی‌ون خودران و تمامی الکتریکی فیات کرایسلر در نمایشگاه بین المللی CES رونمایی می‌شود.

با چرخان همراه باشید.

نمایشگاه بین المللی CES یکی از مهمترین رویدادها در زمینه فناوری‌های الکترونیکی است که هر ساله ۷ ژانویه آغاز شده و محل فعلی آن در دره لاس وگاس در ایالت نوادا قرار دارد. در چندسال گذشته بخشی از نمایشگاه الکترونیکی مصرف‌کنندگان به نمایش مدل‌های مفهومی خودروهای الکترونیکی اختصاص یافته است.

در سال جاری این نمایشگاه بیشترین حجم مدل‌های مفهومی خودروهای الکتریکی را به نمایش خواهد گذاشت. پیش از این اعلام شده بود گروه خودروسازی کرایسلر قصد دارد با مدل تمام الکتریکی پسیفیکا در این نمایشگاه شرکت کند، اما اینک و کمتر از چند روز به شروع این رویداد کرایسلر به جای مدل پسفیکا از یک مینی‌ون تمام الکتریک با نام پورتال رونمایی کرده که از طراحی خاص و ویژه‌ای بهره می‌برد.

این مینی‌ون به جای تمرکز بر روی قابلیت هایی همچون سرعت بالا، بر روی راحتی و ایمنی سرنشینان تمرکز کرده و به گفته این شرکت، می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید برای خانواده ها باشد.

مدل مفهومی پورتال کرایسلر در مقایسه با پسفیکا کمی کوچک‌تر بوده و فاصله بین دو محور آن به حدود ۱۱۸.۲ اینچ می‌رسد.

این خودرو به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مجهز است که به اعتقاد مدیران فیات، می‌بایست در نسل جدید اتومبیل ها مورد استفاده قرار گیرد. این ویژگی‌ها شامل تکنولوژی رانندگی در حالت خودران، قابلیت ارتباط خودرو با تجهیزات زیرساخت، دوربین‌های داخل کابین و مواردی از این قبیل می‌شود. همچنین این خودرو به قابلیتی صوتی به نام Personal Zoned Audio مجهز شده است که به سرنشینان این امکان را می‌دهد تا هر کدام، آهنگ مورد علاقه خود را بدون تداخل با سایر موزیک های در حال پخش گوش کنند.

یکی از جذاب‌ترین عناصر این خودرو درهای کشویی و لغزان بزرگ و دو طرفه آن است. به علاوه مدل مفهومی پورتال با چراغ‌های LED در نمای جلو جذاب تر شده است.

مینی‌ون

درون خودرو به صندلی‌های ریلی مجهز شده که به کاربر اجازه می‌دهد تا به آسانی آن را حرکت داده یا تا کند. یک صفحه LCD برجسته عرض داشبورد را پوشانده و یک صفحه نمایشگر لمسی در مرکز کنسول قرار گرفته است. از طرفی فرمان در این خودرو به شکلی منحصر به فرد طراحی شده که در نگاه اول هیچ شباهتی به یک فرمان معمولی نداشته و مخاطب باید به دنبال آن بگردد.

تکنولوژی شناسایی صدا و چهره یکی دیگر از امکانات خارق العاده این خودرو است. خودرو قادر خواهد بود با شناسایی فردی که پشت فرمان می نشیند، تنظیمات شخصی وی را که شامل موزیک، نور، مقصد و غیره می‌شود، فعال کند.

در کنار این فناوری‌های لوکس و ویژه این خودرو به واسطه باتری‌های به کار رفته در سقف، خروجی برابر ۱۰۰ کیلووات بر ساعت دارد و با این میزان از انرژی مسافتی حدود ۴۰۲ کیلومتر را طی می‌کند. توان تولیدی از موتورهای الکتریکی به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.همچنین به لطف برخورداری از تکنولوژی شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی DC Fast Charge، می توان تنها با ۲۰ دقیقه شارژ خودرو، حدود ۲۴۰ کیلومتر را با آن پیمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا