مکمل بنزین
گوناگونخبر

حراج یک دستگاه فراری تستروزا معروف و بازیگر!

یکی از شغل‌های سودآور و البته بسیار جذاب و سرگرم کننده، خرید و فروش خودروهای کلاسیک و منحصر به‌فرد است. این خودروها یا از لحاظ تاریخ تولید به سال‌های خیلی قبل باز می‌گردند و یا اینکه یک مدل خاص با تولید محدود هستند. البته برخی دیگر نیز به دلایل متفاوتی معروف می‌شوند. به‌طور مثال استفاده از یک خودرو در سریال یا فیلم سینمایی پرمخاطب هم می‌تواند شهرت بالایی برای آن به ارمغان بیاورد به طوریکه بعدها همان خودرو را می‌توان با قیمتی بسیار بالاتر از مدل‌های مشابه به فروش رساند. در همین راستا به تازگی یک مدل خاطره انگیز از محصولات فراری، تحت عنوان فراری تستروزا (Testarossa) که در سریال پرطرفدار آمریکایی “فساد میامی” ایفای نقش پررنگی داشته، قرار است در یک حراجی به فروش برسد.

1986-ferrari-testarossa-miami-vice2

سریال فساد میامی در دهه 1980 میلادی پخش می‌شد و فراری مورد نظر نیز در سال 1986 تولید شده است. این خودروی اسپرت و کوپه قرار است بین 14 تا 22 ژانویه در حراجی بزرگی که در آریزونا آمریکا تدارک دیده شده، به معرض حراج قرار گیرد و مالک جدیدی پیدا کند. جالب است بدانید که در فصل اول و دوم این سریال، به خاطر اینکه هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند، از یک شورولت کوروت استفاده و یک کیت بدنه شبیه به فراری دیتونا برروی آن نصب شد. اما کمپانی فراری از این کار شکایت کرد و در نتیحه تهیه کننده سریال مجبور شد دو دستگاه فراری تستروزا را بخرد و با اعمال برخی تغییرات ظاهری، آن را وارد سریال کند.

1986-ferrari-testarossa-miami-vice

این فراری که جزء اولین نمونه‌های تولیدی تستروزا محسوب می‌شد به یک پیشرانه 4.9 لیتری 12 سیلندر در وسط مجهز شده بود که توانایی تولید 390 اسب بخار را داشت. جعبه دنده آن از نوع 5 سرعته دستی و تزئینات داخل کابین نیز به چرم طبیعی بژ رنگ و بسیار باکیفیت مجهز شده بود. در تصاویر حال حاضر این خودرو، شرایط ظاهری بسیار خوب و بدون نقص آن به خوبی قابل مشاهده است. این فراری که در اختیار قهرمان فیلم هم بوده، حالا با کارکرد فقط 16500 مایل، یک گزینه ایده‌آل برای خرید توسط افراد علاقه‌مند و کلکسیونر محسوب می‌شود.

1986-ferrari-testarossa-miami-vice4

این فراری به صورت استاندارد به امکاناتی همچون شیشه‌ها، صندلی‌ها و قفل مرکزی برقی، تلفن، کروز کنترل و سیستم تهویه دیجیتالی مجهز شده و بعد از اینکه سریال به پایان رسید، بین سال‌های 1990 تا 2015 میلادی در یک پارکینگ و بدون استفاده نگهداری می‌شد. در سال 2015 میلادی این خودرو به قیمت 1.75 میلیون دلار به حراج گذاشته شد و توسط یک کلکسیونر خریداری شد. حالا صاحب فعلی نیز که خود صاحب یک حراجی بزرگ است قصد دارد آن را به فروش برساند. هیچ اطلاعاتی از قیمت پایه تعیین شده برای این فراری منتشر نشده اما مطمئنا قیمت نهایی آن از حراجی قبلی بالاتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا