مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال واگذاری مازراتی و آلفارومئو توسط فیات کرایسلر برای فرار از بحران مالی!

یکی از مهمترین عواملی که باعث می‌شود یک شرکت تولیدی در عرصه رقابت باقی بماند، سود آوری از فروش محصولات است. اما زمانیکه قرار باشد فروش محصولات روبه نزول برود، مطمئنا سودآوری کاهش یافته و ضرر و زیان آن گریبان شرکت را می‌گیرد. در این میان برای جبران این مشکل، برخی اقدام به فروش زیرمجموعه‌های خود می‌کنند تا کمی بارمالی مجموعه سبک‌تر شود. به همین ترتیب گروه‌های بزرگ و سرمایه‌دار، این زیرمجموعه‌ها را خریده و با سیاست‌های جدید خود آنها را هدایت می‌کنند. مدتی است که اخبار متنوعی پیرامون مشکلات مالی گروه خودروسازی فیات کرایسلر (FCA) شنیده می‌شود.

2017-maserati-levante-sq4-side-in-motion

این موارد باعث شده تا شایعات زیادی در خصوص واگذاری دو زیرمجموعه مهم این شرکت، یعنی مازراتی و آلفارومئو، ایجاد شود. یعنی این گروه تصمیم گرفته تا برای فرار از مشکلات بزرگ مالی از بین چندین برند زیرمجموعه، برخی را به‌فروش برساند. در یکی از گزارشات مالی تخصصی که توسط تحلیلگران پایگاه فوربس منتشر شده، علی‌رقم بدهی هفت میلیارد دلاری این شرکت، به شرایط اقتصادی مثبت آن در آینده اشاره کرده و لازمه آن را پیاده سازی برخی اقدامات بزرگ همچون تولید محصولاتی جدید و یا جسورانه رفتار کردن و جداسازی بخشی از دارایی‌ها، همچون تشکیل شرکت اسپین‌آف (تجارت مستقل) برای دو برند مازراتی و آلفارومئو دانسته است.

2017-maserati-levante-sq4-rear-three-quarter-in-motion

در این گزارش به قیمت تخمینی 4.8 میلیارد دلاری برای برند مازراتی اشاره شده و اینکه این زیرمجموعه امروز بیش از هر زمان دیگری با ارزش محسوب می‌شود. مازراتی بعد از اینکه شاسی بلند لوانته را بعنوان یک خودروی لوکس به بازار عرضه کرد، موفقیت‌های مالی و معنوی بسیار زیادی را کسب کرد و باعث شد روند اقتصادی منفی این شرکت بهبود یابد. در همین حال، آلفارومئو نیز اخیرا با رونمایی از کراس‌اوور استلویو (Stelvio)، که از آن بعنوان یک محصول جذاب و با پتانسیل فروش بالا یاد می‌شود، حال و اوضای خوبی را در آینده نزدیک خواهد داشت.

2018-alfa-romeo-stelvio-rear-three-quarter

همچنین در این گزارش پیشنهاد شده تا فیات کرایسلر یکی از شرکت‌های تابعه خود، یعنی مانیتی مارلی را با قیمت تقریبی 3.7 میلیارد دلار به فروش برساند. پیش از این و اوایل سال 2016 میلادی بود که فیات کرایسلر یرند فراری را به صورت یک شرکت اسپین‌آف از زیرمجموعه خود جدا کرد و سهامداران گروه FCA به ازای هر ده سهم، یک سهم جدید در این شرکت مستقل دریافت کردند. به هرحال برای روشن تر شدن موضوع و تائید یا رد این شایعات، باید منتظر سیاست‌های اعمالی این گروه خودروساز در روزهای پیش‌رو باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا