Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

درصد رانندگان مرد مست بسیار بیشتر رانندگان زن هست!

در کشورهای مختلف جهان رانندگی در حالت مستی جرم به شمار می‌آید و پلیس راهنمایی و رانندگی هر کشوری جریمه‌ایی برای رانندگانی که از قانون مربوطه تخطی می‌کنند را وضع کرده‌است. اخیرا وب‌سایت autoexpress تحقیقی درباره درصد رانندگان مست بریتانیایی بر اساس جنسیتشان را منتشر کرده‌ که در نتایج آن نشان می‌دهد از هر ۴ راننده مذکر مست تنها یک راننده زن مست جریمه شده‌است. در قسمت‌های مختلف بریتانیا قوانین متفاوتی برای مشخص کردن راننده مست وجود دارد. در اسکاتلند اگر ۵۰ میلی‌گرم، انگلیس و ولز ۸۰ میلی‌گرم و در ایرلند شمالی ۸۰ میلی‌گرم در هر ۱۰۰ میلی‌لیتر خون الکل موجود باشد راننده مست تلقی شده و پلیس می‌تواند گواهینامه راننده را تا ۱۲ ماه معلق کند یا ۵۰۰۰ پوند جریمه کند و حداکثر تا ۶ ماه وی را به زندان بیندازد.breath-test2

روش‌های مختلف تست مستی شامل آزمایش خون، ادرار و تنفس می‌شوند که از همه این روش‌ها سریع‌ترین تنفس است که پلیس این کشور آن را به کار می‌برد. نسبت رانندگان مست سی و چند ساله در بریتانیا حدود ۲.۵ برابر دیگر گروه‌های سنی است و اکثر رانندگان زن مست حدود ۹۰ روز یا کمتر گواهینامه‌شان معلق شده‌است. یکی از جریمه‌های سنگین برای خانم‌ها در بریتانیا سال گذشته مربوط به زنی ۴۸ ساله اهل آیل‌بری بود که ۱۶۱ میلی‌گرم در هر ۱۰۰ میلی‌لیتر تست تنفس (۵ برابر بیش‌تر از حد قانونی) وی الکل نمایان شد و پلیس وی را برای سه سال از رانندگی محروم کرد. در سال گذشته میلادی از ۵ جریمه سنگین برای رانندگان مست سه تای آن‌ها زن بودند و سنگین‌ترین جریمه برای مرد ۳۵ ساله اهل برکس، محروم شدن از رانندگی برای ۵ سال بود.

istock_000008290408large

اگر چه تعداد رانندگان زن مست بسیار کمتر از مردان است ولی به طور متوسط نسبت درصد مصرف الکل در زنان رقم بیشتری را نشان داده‌است. بنابراین به نظر می‌رسد زنانی که در واقع مست هستند و رانندگی می‌کنند از حال خود بیشتر با خبر هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.