مکمل بنزین
گوناگونخبر

ولوو ماشین خودران رونمایی می‌کند!

 ولوو اولین ماشین خودران خود را برای پیوستن به ناوگان آزمایشی درایو می ساخت. این آزمایش در شهر تورسلاندا واقع در جنوب شرقی سوئد، انجام خواهد شد.

با چرخان همراه باشید.

شرکت ولوو پروژه درایو می را این‌گونه توصیف می‌‌کند: “ این آزمایش بلندپروازانه‌ترین و پیشرفته‌ترین تجربه رانندگی ماشین‌های مستقل در جهان است.” در این پروژه از خانواده‌های واقعی ساکن در همان مناطق برای رانندگی ماشین‌های خودران ولوو در جاده‌های عمومی استفاده می‌شود.

اگر چه ماشین خودران ولوو برای حرکت در جاده‌های عمومی تا سال آینده برنامه‌ریزی نشده است؛ اما گویا این کمپانی سوئدی قصد دارد تا هم اکنون این پروژه را آغاز کند. این خودروساز اخیرا در همکاری با شرکت اوبر (Uber) ناوگان حمل و نقل تاکسی‌های خودران را راه‌اندازی کرد و به‌تازگی با معرفی یک کامیون بدون راننده برای کار در یک معدن زیرزمینی قدرت خود را بیش از پیش به رخ رقبایش کشید

این شرکت مدعی است که فناوری خودران این شرکت بسیار پیشرفته‌تر از فناوری مشابه از سوی دیگر خودروسازان خواهد بود.

اریک کوئلینگ مدیر ارشد بخش فناوری‌های ایمنی و حفاظت از راننده در ولوو گفت: موضوعی که منحصربه‌فرد است این است که ما واقعا سعی داریم این فناوری را در دنیای واقعیت مستقر کنیم. وقتی از این موضوع صحبت می‌کنم منظورم خودروهای خودرانی است که به راننده اجازه می‌دهند پشت فرمان هر کار دیگری غیر از رانندگی انجام دهد و حتی بخوابد.

به عبارت دیگر اولین خودرو خودران ولوو نیازی ندارد که یک راننده روی آن نظارت داشته باشد. راننده قادر خواهد بود هنگامی که خودرو در حال حرکت است فعالیت دیگری انجام دهد. به‌علاوه این خودرو طوری طراحی شده که با هر وضعیتی سازگار می‌شود.

ولوو

ولوو از قبل، فناوری رانندگی نیمه‌خودکار را در ماشین‌های خود به کار گرفته بود اما هدف نهایی این کمپانی استفاده از سیستم‌های تمام خودران است. بر همین اساس این خودروساز سوئدی اعلام کرده که قصد دارد ماشین‌های خودران خود را در جاده‌های عمومی چند کشور آزمایش کند.

ولوو معتقد است تکنولوژی رانندگی خودکار مزیت‌های فراوانی را به همراه خواهد داشت. کاهش ترافیک، حرکت روان‌تر خودروها، کمتر کردن زمان سفرهای درون‌شهری و کاهش آلودگی هوا از جمله فوایدی است که این خودروها ارائه خواهند کرد. استفاده بهتر و بیشتر از زمان بودن در اتومبیل در هنگام رانندگی و از همه مهم‌تر کاهش تصادفات جاده‌ای از باورهای این کمپانی سوئدی در استفاده از ماشین‌های خودران است..

برای آزمایش درایو می، ولوو ماشین های XC90 خود را که در کلاس SUV قرار دارند به انواع و اقسام سنسورها از جمله LiDAR، رادار و دوربین‌های معمولی مجهز کرده است. اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق این سنسورها توسط یک کامپیوتر قدرتمند که ولوو آن را مغز رانندگی خودران می‌نامد در فرآیندی با نام فیوژن داده‌ها پردازش می‌شود.

طبق گفته ولوو پروژه درایو می به دلیل رویکرد مشتری محور آن از دیگر پروژه‌های صورت گرفته در این حوزه کاملا متمایز است. این آزمایشات بر روی ماشین‌های خودران ولوو با راننده‌های معمولی و در شرایط زندگی واقعی انجام خواهد شد. محققان ولوو امیدوارند که با انجام این آزمایش و کنترل ماشین خودران ولوو با راننده‌های معمولی به شرایط بهتری دسترسی پیدا کنند.

قدم بعدی برای آزمایش درایو می، شهر لندن است. ولوو می‌گوید که علاقمندان زیادی در کشور چین نیز خواستار انجام این قبیل تست‌ها در کشور خود شده‌اند. البته از قبل نیز صحبت هایی راجع به این موضوع شنیده می‌شد. این خودروساز سوئدی حدود 6 ماه قبل اعلام کرده بود که قصد دارد تا با 100 دستگاه از ماشین‌های خودران خود این پروژه را در چین نیز به انجام برساند.

ولوو قصد دارد تا ماشین تمام خودران خود را تا سال 2020 روانه بازار کند. این کمپانی می گوید که حذف خطاهای انسانی که حدود 90 درصد از تصادفات جاده‌ای را شامل می‌شود با ورود ماشین‌های بدون راننده به ناوگان حمل و نقل جهان بسیار کم خواهد شد. این کمپانی امیدوار است تا ماشین‌های کاملا مستقل و بدون راننده خود را تا سال 2021 به تولید انبوه رسانده و به بازارهای جهانی عرضه کند.

ولوو با هدف ارائه‌ی ماشین‌های تمام خودران تا سال 2020 و با حذف خطاهای انسانی که 90 درصد علت تصادفات جاده‌ای را تشخیص داده شده‌اند، قصد دارد کشته یا مجروح شدن افراد را به حداقل ممکن برساند. تفکری که چند سالی است غول‌های بزرگ تکنولوژی دنیا همچون گوگل را نیز درگیر خود کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا