مکمل بنزین
گوناگونخبر

فست شارژ 20 دقیقه‌ای با امکان 500 کیلومتر رانندگی؛ دستاورد جدید سامسونگ

تحولات دنیای خودرو با سرعت بسیار بالایی در حال پیش روی بوده و توسعه جنبه‌های مختلف فناوری‌های مرتبط، این سرعت را دوچندان کرده است. امروزه بیش از هر زمان دیگری درباره خودروهای برقی و خودران می‌شنویم که همگی از تسخیر آینده دنیای خودروها به دست این محصولات حکایت دارند. از طرف دیگر و به استناد گزارشات رسمی منتشر شده، تا سال 2021 میلادی تعداد خودروسازانی که وسایل نقلیه کاملا برقی تولید می‌کنند با یک جهش بزرگ همراه خواهد بود و شاهد معرفی و عرضه مدل‌های متنوعی از این محصولات هستیم. اما چیزیکه در این نوع وسایل نقلیه بسیار حائز اهمیت است، باتری‌های استفاده شده و میزان ظرفیت و شارژدهی آنها برای طی مسافت است.

article_21144756516962

درواقع پیشرفت و توسعه فناوری به کار رفته شده در باتری‌ها، رابطه مستقیمی با مقدار مسافت قابل پیمایش توسط این خودروها دارد و بعنوان یکی از فاکتورهای مهم رقابتی برای آنها قلمداد می‌شود. در همین راستا شرکت کره‌ای سامسونگ، که بواسطه موفقیت‌های چشمگیر چند سال اخیر در عرصه فناوری، به یک برند معتبر و شناخته شده در دنیا بدل شده، به تازگی در نمایشگاه خودرو دیترویت 2017 برنامه‌های خود در زمینه توسعه باتری خودروهای برقی را طی دهه آینده برای مشتریان و علاقه‌مندان، تشریح کرد.

bmw-i3-concept-102-2-626x382

بخش سامسونگ SDI، که بعنوان یک زیرمجموعه کلیدی در زمینه تولید و توسعه باتری‌های یون لیتیوم، انرژی‌های تجدیدپذیر و سیستم‌های پیشرفته ذخیره انرژی  فعالیت می‌کند و با شرکت خودروسازی بی‌ام‌و نیز مشارکت جدی دارد، امروز از دست‌آورد جدید خود در عرصه باتری‌ها خبر داده و اینکه نسل جدید قرار است محدوده مسافتی 600 کیلومتر را با هربار شارژ پوشش دهد. از طرفی قابلیت شارژ سریع نیز برای این باتری‌ها فراهم شده، به طوریکه ظرف مدت 20 دقیقه می‌توان آنها را شارژ کرد. این باتری‌ها که چگالی بسیار بالایی دارند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تقریبا 80 درصد ظرفیت آنها در زمانی معادل نوشیدن یک فنجان قهوه و استراحتی کوتاه، شارژ شوند.

4884585081

این ظرفیت می‌تواند توانایی در حدود 500 کیلومتر رانندگی را در اختیار راننده قرار دهد. برای اینکه مقایسه‌ای در ذهن خود انجام دهید، بدنیست بدانید مسافت قابل پیمایش با یک خودروی تسلا مدل S زمانیکه کاملا شارژ شده باشد، از این مقدار کمتر است. سامسونگ برای جلوگیری از افزایش وزن خودروها و همینطور کاهش راندمان آنها، قصد ندارد از تعداد بالای سلول‌های باتری استفاده کند بلکه در عوض، با بهره‌مندی از فناوری مشابه در تلفن‌های هوشمند و سیستم شارژ سریع، زمان شارژ بسیار کوتاه و همچنین پوشش مسافت بالا را هدف گرفته است.

samsung-auto-battery

این خبر مهیج تنها دستاورد سامسونگ SDI در نمایشگاه دیترویت نبود بلکه تایید تولید باتری استوانه‌ای موسوم به “21700” با سلول‌هایی شبیه به پوکه‌های اسلحه شاتگان، که از لحاظ کارایی، قدرت و چگالی انرژی کاملا بهبود یافته، مورد مهم دیگری بود که مطرح شد. باتری‌های 21700 به دلیل قطر سلول‌های استوانه‌ای 21 میلی‌متری و همینطور ارتفاع 70 میلی‌متری به این عنوان نامگذاری شده‌اند و بسیاری از تولیدکنندگان مطرح خودروهای برقی، درصدد استفاده از این فرم باتری‌ها در مدل‌های آینده خود هستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا