مکمل بنزین
گوناگونخبر

یکی از مهره‌های کلیدی اپل به تسلا پیوست!

تسلا و اپل معروف به دزدیدن و استخدام کارمندان یکدیگر هستند بنابراین جای تعجبی ندارد که هر چند وقت یکبار خبری درباره استخدام نیروی جدید با سابقه کاری در یکی از این شرکت‌ها را بخوانیم. هفته گذشته تسلا به طور رسمی در وب‌سایتش به معرفی کریس لانتر پرداخت و به وی برای ملحق شدن به پروژه ماشین‌های خودران تسلا به عنوان سرپرست ارشد بخش نرم‌افزاری خودران‌ها خوش‌آمد گفت.

لانتر قبل از اینکه به تسلا بیاید، سابقه کاری ۱۱ ساله در کمپانی اپل داشت و یکی از مهره‌های اصلی در قسمت برنامه نویسی این شرکت محسوب می‌شد. کریس لانتر زبان برنامه نویسی Swift را خلق کرد؛ با استفاده از این زبان اپلیکیشن‌های مربوط به پلتفرم‌های اپل ساخته می‌شود و یکی از زبان‌های در حال گسترش بین کاربران لینوکسی است. به علاوه، لانتر نویسنده اصلی ساختار کامپایلر LLVM بود که کاربرد بسیار زیادی در تحقیقات آکادمیک و محصولات تجاری دارد.

2016-Tesla-Model-S-60-front-three-quarter-in-motion-1

در  وب‌سایت تسلا آمده: ما بسیار خوشحال و هیجان زده‌ هستیم که کریس لانتر به گروه مهندسی پروژه خودران ملحق شده، حضور وی می‌تواند آینده درخشان خودران‌های تسلا را تضمین کند. بعد از خوش‌آمدگویی به لانتر، تسلا از زحمات سرپرست ارشد قبلی بخش نرم‌افزار خودران (جینا حسین) تشکر کرده‌است. قبلا جینا حسین در دو بخش نرم‌افزار خودران تسلا و نرم‌افزار اسپیس‌ایکس (SpaceX) مشغول به کار بود ولی هم‌ اکنون وی تمام وقت در شرکت اسپیس‌ایکس به کار خود ادامه خواهد داد.2016-Tesla-Model-X-75d-rear-three-quarter

پیوستن لانتر به تسلا همزمان با برداشتن یک گام بزرگ به جلو در پیشرفت تکنولوژی خودران تسلا بود. این کارخانه آمریکایی به زودی سخت‌افزار جدید به نام Autopilot Hardware 2 را روی سیستم‌های خودرانش نصب خواهد کرد. تسلا در اکتبر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که شروع به نصب سیستم خودران جدید روی خودروهای برقی جدید کرده و از این به بعد ویژگی‌های جدیدی را نیز برای این سیستم به روز رسانی خواهد کرد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا