مکمل بنزین
گوناگونخبر

اینفینیتی تا سال 2020 میلادی خودروی برقی عملکردی خود را عرضه می‌کند

امروزه به قدری موضوع خودروهای برقی و خودران داغ شده که اکثر خودروسازان دنیا هنگام صحبت درباره نسل جدید محصولات و یا برنامه‌های آینده، بیشتر درباره این نوع خودروها و فناوری‌های مرتبط به آن صحبت می‌کنند. جالب اینجاست که فاز بعدی بسیاری از این شرکت‌ها، عبور از مدل‌های معمولی و ورود به بخش خودروهای برقی عملکردی و سطح بالا است. اینفینیتی بعنوان زیرمجموعه لوکس و شناخته شده از نیسان، مدتی است که فعالیت‌های جدی را در حوزه خودروهای برقی دنبال می‌کند.

infiniti_2

سال گذشته میلادی و در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس، آقای فرانسوا بانکون، مدیر ارشد برنامه‌ریزی محصول اینفینیتی، طی مصاحبه‌ای از علاقه این شرکت برای عرضه مدل جدیدی در کلاس عملکردی صحبت کرده و در بخشی نیز جداگانه به تمرکز ویژه در حوزه فن‌آوری برقی اشاره داشت. حالا امروز بعد از گذشت چندین ماه، پایگاه خبری Autocar مطلبی را منتشر کرده که در آن آقای رونالد کروگر، معاون اجرایی اینفینیتی، به‌طور رسمی تولید و عرضه یک خودروی برقی عملکردی و سطح بالا را تا قبل از سال 2020 میلادی، اعلام کرده است.

infiniti_3

در این گزارش به تست نمونه اولیه تولید شده از این خودرو اشاره شده و اینکه بسیاری از اهداف اینفینیتی و نیسان بعنوان شرکت مادر، در این طرح برآورده شده است. گفته می‌شود که خودروی جدید یک محصول کاملا متفاوت و مستقل خواهد بود و قرار نیست از مدل‌های موجود، یکی برای تبدیل شدن به خودروی برقی، مورد استفاده قرار گیرد. این خبر می‌تواند نوید بخش این باشد که برخی مدل‌های مفهومی و هیبریدی اینفینیتی با طراحی خاص و بسیار جذاب، همچون Essence و Emerg-E، که طی چند سال اخیر به نمایش درآمده بودند، شانس ورود به چرخه تولید را داشته باشند.

infiniti_4

مدل مفهومی Essence که در کلاس یک Grand tourer (خودروی عملکردی لوکس دونفره و بزرگ) و به مناسبت بیستمین سالگرد فعالیت برند اینفینیتی در نمایشگاه خودروی ژنو 2012 رونمایی شد، یک خودروی بسیار زیبا با طراحی خاص محسوب می‌شود که با ترکیب پیشرانه 3.7 لیتری شش سیلندر تویین توربو و موتور برقی 120 کیلوواتی به صورت هیبریدی، قدرتی در حدود 592 اسب بخار را ارائه می‌کند. همچنین مدل هیبریدی Emerg-E که در همان زمان و مبتنی بر پلتفرم لوتوس Evora رونمایی شد، با به نمایش گذاشتن طراحی چشم‌نواز و همینطور عملکردی قابل توجه، نظر بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان را به خودش جلب کرد.

infiniti_5

این خودروی مفهومی باتوجه به بهره‌مندی از سیستم هیبریدی، مجموعا توانایی تولید قدرتی درحدود 402 اسب بخار را داشته و شتاب صفر تا صدکیلومتر برساعت آن، ظرف مدت چهار ثانیه ثبت شده است. هنوز به‌طور قطع نمی‌توان گفت که آیا اینفینتی می‌خواهد برروی مدل تولیدی این دو خودروی مفهومی کار کند یا نه، اما مطمئنا این شرکت قرار نیست از صفر کارش را برای توسعه یک خودروی برقی عملکردی جدید شروع کند و به همین دلیل احتمال استفاده از این دو مدل بسیار زیاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا