مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال تولید ماشین مسابقه برقی جدید جگوار Persona در سال ۲۰۳۰!

حدس و گمان‌هایی درباره پیوستن جگوار به مسابقات فرمول E زده شده‌بود که دیروز با انتشار تصاویر خودروی مسابقه‌ای Persona با موتور برقی این حدس‌ها را به یقین تبدیل کرد. جیسون پارک (طراح خودرو و محصولات صنعتی) طرحی از ماشین مسابقه جگوار کشیده که توانست جایزه بهترین طراحی خودرو سال ۲۰۱۶ را از آن خود کند. در طراحی جگوار Persona تمام مشکلات خودروهای مسابقه‌ برقی رفع شده و تکنولوژی‌های جدید را به آن اضافه کرده‌است.

1e7a8d47169103.5872c0e125e31

جیسون پارک برای طراحی Persona از مدل سال ۱۹۶۶ جگوار XJ13 الهام گرفته و آن را تبدیل به ماشین مسابقه برقی کرده که مناسب برای تولید در سال ۲۰۳۰ میلادی است. صنعت خودروهای برقی روز به روز در حال پیشرفت است و جای تعجبی نخواهد داشت که در کمتر از ۱۳ سال آتی ماشین‌های مسابقه برقی قدرتی بیشتر از ماشین‌های مسابقه با سوخت فسیلی داشته باشند. طراحی موتور این خودرو همانند موتورهای طراحی شده برای ناسا هستند که هسته‌های باتری قابلیت خود شارژی دارند.

b6fb4247169103.5872c0e12cbc7

پارک برای طراحی خارجی وسط بدنه را به دو قسمت تخم‌مرغی شکل تبدیل کرده که جای دو سرنشین (راننده و شاگرد) را فراهم کند؛ سپر جلو یک دست به صورت حفره بزرگی تعبیه شده تا هوای بیرون را به درون بکشد و باعث خنک شدن و شارژ موتور برقی شود. موتورهای برقی هم در جلو و هم در عقب طراحی شده که می‌توانند سرعت خود را دو برابر کنند. امکان دارد که خودروهای مسابقه‌ای در سال ۲۰۳۰ میلادی مانند جگوار Persona نباشند ولی اگر حتی ذره‌ای هم شبیه به این خودرو داشته باشند، آن وقت است که باید بگوییم خودروهای مسابقه‌ای قدرتمندی وارد عصر برقی شده‌اند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا