مکمل بنزین
گوناگونخبر

ماشین مفهومی 4&2 هوندا؛ ترکیب موتورسیکلت و ماشین در ظاهری زیبا!

Honda 2&4

کمپانی هوندا قرار است تا در ماه آینده، یک خودروی کانسپت یا همان مفهومی را با نام غیرمعمول “4&2” در نمایشگاه فرانکفورت موتور 2015 نشان دهد و این نام، تنها چیز غیرعادی این خودرو نخواهد بود.

اتومبیل 4&2، حاصل همکاری بخش ماشین‌های سواری و موتور سیکلت هوندا بوده و لازم به ذکر است که این ماشین، توانسته تا به‌عنوان برنده رقابت جهانی طراحی داخلی که به‌تازگی بین واحدهای مختلف این کمپانی ژاپنی و چند ملیتی برگزار شده است، معرفی شود.

هوندا می‌گوید که مفهوم ویژگی «کابین کم‌تر» این نسخه کانسپت، این است که خریدار، تجربه‌ای مابین موتور و ماشین سواری را به‌دست خواهد آورد. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که با خودروی 4&2 خود، «آزادی یک موتور سیکلت و قدرت مانور یک ماشین سواری» را با یک‌دیگر ترکیب کرده است. به‌نظر می‌رسد که این کار، باعث شود تا خودروی مفهومی 4&2 تا حد زیادی باز به‌نظر برسد.

این خودروی کانسپت به‌نوبه‌ خود شباهت بسیاری با ماشین‌های مسابقه‌ای نظیر KTM X-Bow و Vuhl 05 دارد. سازندگان در تمامی این خودروها، راحتی را فدای عملکرد آن‌ها کرده‌اند و این‌گونه ماشین‌ها برای استفاده روزمره اصلا مناسب نیستند!

هوندا در خودروی کانسپت جدید خود، از همان موتوری استفاده کرده که در موتور مسابقه‌ای هوندا RC213V MotoGP پیش‌تر به کارگرفته بود. این موتور، یک نمونه 1 لیتری از نوع V-4 است که می‌تواند بیش از 230 اسب بخار را در حالت مسابقه‌ تولید نماید.

بسته به اینکه هوندا 4&2 چه‌قدر سبک است، این خودرو می‌تواند به یک وسیله جالب برای یک رانندگی بسیار سرگرم کننده تبدیل شود. این ماشین زیرک و مینیمالیستی، با موتور کوچک دور بالای خود می‌تواند به‌خوبی، به یک نقطه مقابل در برابر جریان اصلی امروزی که در تولید ماشین‌ها شاهد آن هستیم، تبدیل شود. با این حال، شانس زیادی برای تولید این خودرو وجود ندارد چرا که بازار خودرو برای وسایل نقلیه بسیار تخصصی نظیر 4&2 بسیار محدود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا