مکمل بنزین
برگزیده‌هاتازه‌ها

نگاهی به خودروی DS4 به بهانه حضور درکشور!

DS4

همه ما از خودروسازان فرانسوی خاطرات خوبی را داشتیم تا اینکه این خاطرات توسط داخل سازی خودروسازان کشور به خاطرات بد تبدیل شد. اما رفع تحریم ها و حضور برندهای با اصالت درکشور باعث خواهد شد، این تفکرات کم کم از ذهن مردم پاک شود. یکی از این برندها، شرکت PSA گروه خودروسازی پژو – سیتروئن است که با معرفی برند لوکس DS وارد بازار کشورمان شد.
قبل از معرفی، ابتدا نیم نگاهی به برند DS داشته باشیم؛ این برند در سال 2010، به دلیل فروش کم خودروهای سیتروئن در بازارهای جهانی و با هدف معرفی یک برند لوکس با شاسی مشترک سیتروئن و ظاهر متفاوت و لوکس و بهره گیری از تجهیزات مدرن؛ آغاز به کار کرد. با دقت بر خودروهای این شرکت می‌توان طراحی مشترکی با خودروهای تولید سیتروئن از جمله سری الیزه، سری c مانند c3 و … را مشاهده کرد.

نمایندگی این برند لوکس در دست آریان موتور است و با معرفی سه محصول از این برند از جمله 5LS و هاچبک دی اس 5 و شاسی بلند دی اس 6 سعی در تسخیر بازار که در دستان کره ای‌ها می‌چرخد، دارند. اما بگذارید نگاهی به یکی از جدیدترین محصولات این برند یعنی DS4 داشته باشیم.

درقلب تپنده این فرانسوی لوکس؛ یک پیشرانه‌ 1.6 لیتری توربوشارژر که توان تولید 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ قرار گرفته است. این محصول برای انتقال قدرت از جعبه دنده‌ 6 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ژاپنی آیسین بهره گرفته است.
شتاب صفر تا صد کیلومتر این هاچ بک 1420 کیلوگرمی در حدود ۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 212 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی DS4 حدود 8 لیتر در هر صد کیلومتر است.
0003
این خودرو تلفیقی از ماشین کراس اوور و هاچبک است پس توقع یک رانندگی آفرود یا اسپرت را از آن نداشته باشید.

سیستم تعلیق این خودرو نرم و حساس بوده و تکان های شدید را به کابین منتقل نمیکند، طرح درب های عقب کشیده شده تا ستون های C خودرو؛ باعث شده سرنشینان عقب به سختی داخل خودرو شوند و از فضای عقب تنگ آن گله داشته باشند.

داخل کابین ساکت است ولی درسرعت های بالا صدای موتور به داخل آمده که آنچنان آزار دهنده نیست. عایق بندی خودرو عالی است و فقط صدای لاستیک ها در جاده به گوش می‌رسد. نکته بعدی از این خودرو داشتن فضای صندوق عقب نسبتا جادار است که از قابلیت تا شدن صندلی های عقب نیز بهره میبرد؛ دید جلو و عقب برای راننده بسیار محدود است، اما به لطف سنسورهای جلو و عقب و دوربین عقب این نواقص قابل چشم پوشی است.

امکانات ایمنی استاندارد دی اس ۴ نیز شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ایربگ راننده و سرنشین جلو و پرده ای جلو هستند که دی اس ۴ در تست های ایمنی یورو انکاپ موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی نیز شده که تضمینی بر ایمنی این خودرو است.

0002
از امکانات رفاهی نیز می‌توان به :قفل مرکزی، آینه‌های تا شونده‌ برقی، تهویه مطبوع دوگانه با قابلیت تنظیم خودکار دما، پورت USB، کروز کنترل قابلیت کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، نورپردازی داخل کابین، شیشه های برقی ، پدال‌های آلومینیومی، چراغ‌های خودکار، برف پاک کن‌های خودکار، سنسور پارک جلو، چراغ های روشنایی دی لایت و … است.

نتیجه گیری :
خودروی DS4 برای جوانان مناسب و چهره ایی جذاب و فضایی دارد، آریان موتور قیمت 179 میلیونی را برای این کراس بک فرانسوی اعلام کرده است، که رقیبان زیادی را در بازار رو به روی خود خواهد داشت؛ از جمله می‌توان به: میتسوویشی ASX، توسان 2016، اسپرتیج 2017، رافور 2015 و نیسان قشقایی اشاره کرد.

محمد علی زارع

کارشناس ارشدمخابرات ،عاشق خودرو و فناوری اطلاعات IT

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. ممنون مطلب جدیدی بود متنتون خیلی روان یود منتظر نقدهای بعدیتونم هستم،منم دنبال خرید این خودرو بودم با مطلب شما نظرم عوض شد ،همانطور که گفتید عقب ایت ماشین تنگگگهه

    1. خواهش میکنم . لطف دارین شما . حتما در اسرع وقت نقد وبررسی جدیدتری برای شما خوانندگان عزیز می گذارم

  2. مثلا بررسی بود بابا ۴تا عکس بیشتر بذارید عقب جلو دور نزدیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا