مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی رنو کولئوس مدل 2017: حرکت به سمت زیبایی!

نسخه جدید رنو کولئوس در امتداد رشد طراحی برند مطرح فرانسوی، با آرایشی چشم‌نواز به بازار معرفی شده است. استرالیا به‌عنوان یک بازار بزرگ برای خودروسازان، اولین ایستگاه برای عرضه کولئوس ۲۰۱۷ است. البته عرضه این محصول برای اولین‌بار در بازار استرالیا کمی تعجب‌برانگیز بوده چرا که بازارهای موفق بهتری نسبت به این کشور در کل دنیا وجود دارند که رنو می‌توانست یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

رنو کولئوس در استرالیا رقبای سرسختی مانند مزدا CX-5، هیوندای توسان و فولکس‌واگن تیگوان خواهد داشت و راهی پر پیچ و خم را برای رسیدن به موفقیت طی خواهد کرد. کولئوس براساس پلتفرم و معماری خودروی نیسان X-Trail ساخته شده و طراحی و تولید این مدل توسط شریک تجاری رنو در کره‌جنوبی، یعنی سامسونگ موتورز انجام پذیرفته است.

renault_koleos_review

سطح انتظارات از رنو کولئوس بسیار زیاد است و ما نیز توقع داریم رنو یک محصول کامل با حداکثر ضریب ایمنی و تکنولوژی را معرفی کرده باشد که به راحتی توانایی رقابت با محصولات ژاپنی را داشته باشد. شما زمانی که متوجه شوید مدل استاندارد کولئوس گیربکس اتومات دارد، خیالتان راحت می‌شود که رنو، کاملا حساب شده این خودرو را به بازار معرفی کرده است.

شباهت‌های زیادی بین نیسان X-Trail و رنو کولئوس وجود دارد که بخش اعظمی از آن را می‌توانید در نمای کناری مشاهده کنید. البته تفاوت‌ها نیز بسیار زیاد هستند که از جمله آنها می‌توان به فرم نمای جلویی خودرو و بخش‌های کرومی اشاره کرد. داخل کابین رنو کولئوس مدل ۲۰۱۷ نیز مانند نمای خارجی بسیار جذاب است. در  مدل پایه‌ و مدل تجهیزات متوسط از نمایشگر لمسی 7 اینچی با نرم‌افزار R-Link بهره گرفته شده است.

Int_interior1

اما در مدل فول آپشن شما یک صفحه نمایش ۸.۷ اینچی را در اختیار دارید که مشابه آن را در ولوو Xc90 مشاهده خواهید کرد. همچنین روشنایی داخل کابین بسیار متفاوت و زیباتر خواهد بود. لیست تجهیزات باعث می‌شود که شما به‌جای خودروهای کره‌ای و ژاپنی به رنو کولئوس جذب شوید. همچنین تمام نسخه‌های کولئوس از خودروی نیسان X-Trail ارزان‌تر خواهند بود.

Renaut-Koleos-5

مدل دیفرانسیل جلو که با نام  Life شناخته می‌شود مجهز به 6 کیسه هوا، نمایش فشار باد لاستیک‌ها، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، ریل‌های سقف، دوربین عقب، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل، سیستم صوتی Arkamys با 8 بلندگو، نورپردازی LED کابین و صفحه‌نمایش TFT است. اگر کمی پول بیشتری هزینه کنید با پرداخت 4 هزار دلار می‌توانید مدل نیمه فول Zen را خریداری کنید که علاوه بر آپشن‌های مدل پایه، مجهز به ترمز پارک الکتریکی، صندلی راننده‌ برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی ، صندلی‌های جلوی گرم شونده، استارت دکمه‌ای، سیستم ناوبری ماهواره‌ای و رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی است. البته برای داشتن مدل چهارچرخ متحرک با تجهیزات متوسط باید 2500 دلار دیگر پرداخت کنید.

Int_ft2

اما فول‌ترین نسخه رنو کولئوس که دو دیفرانسیل است، مجهز به صفحه‌نمایش 8.7 اینچی، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های جلوی LED، حسگرهای پارک جانبی، تریم چرم واقعی، سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو و یک ساب است. رنو برای محصول فوق العاده خود نیز سطح وسیعی از تجهیزات ایمنی سفارشی را آماده کرده است. شما با پرداخت 1490 دلار می‌توانید تجهیزاتی مانند سیستم هشدار نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار را در مدل تجهیزات متوسط بدست بیاورید.

Z_int2

رنو کولئوس از لحاظ ابعاد داخلی نیز فضای بسیار زیاد و جاداری را مهیا می‌کند و به‌هیچ وجه فضای داخلی برای شما خسته کننده نخواهد بود. رنو کولئوس ۲۰۱۷ دارای طول 4672 میلی‌متر و فاصله‌ محوری 2705 میلی‌متر بوده که نسبت به نسخه قبلی بسیار بزرگتر شده است. با این ابعاد کولئوس یکی از بزرگترین خودروهای این کلاس به حساب خواهد آمد. زمانی که سرنشینان عقب مستقر می‌شوند، حتی اگر بزرگسال و بزرگ‌سایز نیز باشند، باز هم فضای پا به اندازه کافی موجود است.

در مدل فول برای راحتی سرنشینان عقب پورت USB قرار داده شده و چراغ مطالعه نیز برای آن‌ها تعبیه شده است. قسمت بار و یا همان صندوق عقب، حجمی برابر با 458 لیتر دارد که با تا شدن صندلی‌ها به 1690 لیتر افزایش خواهد یافت.

Int_ft5

یکی از مهمترین بخش‌ها در هر خودرو، مربوط به پیشرانه می‌شود که رنو در این بخش خوب کار کرده است. رنو در کولئوس از پیشرانه‌ تنفس طبیعی 2.5 لیتری X-Trail بهره گرفته که توانایی تولید ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بر اساس ادعای رنو این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۸.۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند، اما در زمان آزمایش کارشناسان استرالیایی، مصرف سوخت چیزی در حدود ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده است.

 ببینید: کلیپ اختصاصی چرخان از نمایشگاه بین المللی خودروی تهران و حضور کولئوس 2017 

براساس نظر کارشناسان، عملکرد پیشرانه کولئوس در شرایط جاده‌ای خوب و در شهر نیز عالی است و رنو یک خودروی قابل اعتماد را عرضه کرده است. از نظر شرایط دینامیکی، سیستم تعلیق این خودرو عملکرد قدرتمندی دارد و در برخی از موارد نیز بهتر از رقبا ظاهر خواهد شد.

Int_console_4

رنو برای جذب خریداران گارانتی نامحدود ۵ ساله را در نظر گرفته که باعث می‌شود خریداران با قوت قلب بیشتری، پشت فرمان کولئوس بنشینند و با خیال راحت به سفر خود بپردازند. به‌طور کلی محصول جدید رنو رشد بسیار زیادی نسبت به‌گذشته داشته و یک خودروی کاملا ایمن، زیبا و قدرتمند در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. سایت caradvice به این محصول نمره ۷.۵ از ۱۰ را اعطا کرده است که نمره مناسبی به‌نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است که این محصول جدید و زیبا، توسط نگین خودرو، نماینده رسمی محصولات رنو در ایران، برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران به نمایش در آمده و به زودی برای فروش در کشورمان عرضه خواهد شد.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. زبانوطراحی جدید رنو بسیار زیباست.ولی اگه این ایران بیاد بالای ۲۰۰تومن میشه

  2. نمیدونم چرا میگید طراحی داخلی زیباست! انگار یه تبلت بزرگ رو چسبوندن وسط داشبورد !!اصلا خوشکل نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا