مکمل بنزین
گوناگونخبر

الگوبرداری برلیانس V3 فیس‌لیفت شده از طرح داشبورد محصولات تسلا!

چند روز پیش بود که مطلبی درباره نسخه فیس لیفت شده کراس‌اوور برلیانس V3 منتشر کردیم و در آن به ارائه برخی اطلاعات موجود درباره این خودرو پرداختیم. همانطورکه حتما می‌دانید و در بسیاری از تبلیغات مربوط به محصولات برلیانس نیز عنوان شده، این شرکت خود را به نوعی شریک تجاری بی‌ام‌و معرفی کرده و در طراحی ظاهری نیز الگوبرداری‌های زیادی از محصولات این غول خودروساز آلمانی انجام داده است. اما ظاهرا موج بعدی شراکت برلیانس قرار است با کمپانی تسلا باشد چراکه در تصاویر مخفی جدید از داشبورد مدل V3 فیس‌لیفت شده، الگوبرداری (یا بهتر است بگوییم کپی برداری) دقیقی از محصولات مدرن و سطح بالای تسلا به چشم می‌خورد!

به‌طور کلی در نگاه اول به فضای داخل کابین این خودرو، چیزی که کاملا خودنمایی می‌کند، همان مانیتور بزرگ لمسی با فرم عمودی شکل است که احتمالا ابعادی بیش از 15 اینچ داشته باشد. اگر به اطراف این صفحه نمایش دقت کنید، هیچ دکمه یا کنترلر اضافی مشاهده نمی‌شود و ظاهرا مهندسان برلیانس ترجیح داده‌اند تا با صرفه جویی در استفاده از اینگونه ادوات، اکثر کاربری‌ها را در دل صفحه نمایش لمسی جای دهند. البته در پایین این نمایشگر بزرگ، تعدادی دکمه کنترلی مشاهده می‌شود که احتمالا برای تنظیمات سیستم تهویه خودرو مورد استفاده قرار بگیرند.

brilliance-interior-1a-660x528

با کمی دقت در تصویر منتشر شده، می‌توان برخی جزئیات را در صفحه نمایش خودرو مشاهده کرد. وجود چهار ردیف آیکون که احتمالا مربوط به سیستم صوتی، اپلیکیشن‌های ارتباطی و برخی موارد سرگرمی هستند و همینطور تصویری کامل از خودرو، که شاید به تقلید از برخی محصولات مدرن که مانیتور هم‌زمان قسمت های مختلف خودرو را نشان می‌دهند و به نحوی فقط با هدف پرشدن این صفحه نمایش بزرگ به نمایش درآمده، مواردی هستند که در این تصویر مشخص شده‌اند.

بعد از اینکه تقریبا اکثر خودروسازان چینی از طرح داشبورد محصولاتی همچون هیوندای در بسیاری از تولیدات خود استفاده کردند، به نظر می‌رسد حالا نوبت به کپی برداری از طرح‌های جذابتر و متفاوت‌تر رسیده که نمونه‌های اصلی آنها در محصولات تسلا و ولوو دیده می‌شوند. جالب اینجاست که به دلیل ارزان بودن پنل‌های نمایشگر لمسی در چین، استفاده از نمونه‌های بزرگ لمسی در خودروها بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به صرفه‌تر از مدل‌های مملو از دکمه و کنترلر است. بنابراین اگر درآینده نزدیک اکثر خودروهای چینی را با این نوع طرح داشبورد مشاهده کردید، تعجب نکنید!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا