Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

8 خاصیت بی‌نظیر سرکه برای خودروها را بشناسید!

در حوزه صنایع غذایی، نمونه‌های بسیار گران‌بهایی از خوراکی‌ها به چشم می‌خورند که از لحاظ کاربردی و مفید بودن، در زمره بهترین‌ها هستند. یکی از این خوراکی‌ها، سرکه نام دارد. پیشینه تاریخی این مایع خوراکی و کشف آن به سال‌های بسیار دوری باز می‌گردد و شاید بتوان گفت جزء مواد خوراکی است که از آغاز تمدن و در مصر و چین باستان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این فرآورده طبیعی که امروزه حضورش در اکثر خانه‌ها به چشم می‌خورد، با روش‌هایی بسیار ساده و طی یکسری فرآیندهای هوازی و تخمیری فرآوری می‌شود که از آن بیشتر به‌عنوان چاشنی در غذاها، تهیه ترشیجات و حتی به‌عنوان ماده دارویی مفید با خواص متعدد برای بدن انسان، استفاده می‌شود. سرکه انواع مختلفی دارد که شاید پرکاربردترین آن‌ها سرکه انگور، سیب، کشمش و خرما باشند. در این مطلب قصد نداریم به فواید غذایی یا دارویی سرکه اشاره کنیم یا حتی دستورالعمل تهیه غذای خاصی را آموزش دهیم، بلکه یکسری کاربردهای بیرون از خانه نیز برای این مایع ترش کشف شده، که قرار است 8 مورد جالب آن را در بخش خودرو، به صورت خلاصه به شما معرفی کنیم.

1- از سرکه می‌توان برای پاک کردن برچسب‌هایی که برروی سپر یا بدنه خودرو وجود دارند و به راحتی پاک نمی‌شوند، استفاده کرد. حتی بعضی مواقع یکسری لکه‌های رنگی که در اثر برخورد با اشیاء یا موانع خارجی بر روی سپر ایجاد شده‌اند، با سرکه، مخصوصا نوع سفید آن، از بین می‌روند.

stickersbanners-bumper-sticker-new

2- اگر مقدار مساوی از آب و سرکه را باهم ترکیب کنید، می‌توان از آن برای تمیز کردن فضای داخل کابین خودرو استفاده کرد. در این حالت بدون نیاز به استفاده از مواد مضر و خطرناک برای سلامتی، مثل براق کننده‌های شیمیایی، می‌توانید با یک ترکیب طبیعی و سالم، نتیجه‌ای مشابه را کسب کنید.

how-to-clean-dashboard-of-a-car1

3- همان‌طور که برای داشبورد و لوازم داخل کابین می‌توان از سرکه بهره‌مند شد، این مایع برای قسمت بیرونی و بدنه نیز قابل استفاده است. سرکه خالص برای درخشان‌تر شدن قطعات کرومی بدنه گزینه خوبی محسوب می‌شود.

GMC-Sierra-Chevy-Tahoe-Suburban-Cadillac-Escalade-chrome-door-handle-cover-trim2

4- اگر فضای داخل کابین خودروی شما بوی نامطبوعی به خود گرفته و این مسئله شما را آزار می‌دهد، می‌توانید از سرکه خالص برای از بین بردن آن استفاده کنید. بدین منظور کافی است شب هنگام و بعد از اتمام کار خود با خودرو، یک کاسه پر از سرکه را در داخل خودرو بگذارید. صبح روز بعد وقتی درب خودرو را باز کنید دیگر از بوی نامطبوع خبری نخواهد بود.

ac-smell

5- یکی دیگر از کاربردهای مفید سرکه در خودرو، استفاده به‌عنوان یک لایه محافظ دربرابر یخ زدگی است. در واقع می‌توان در فصل زمستان و هوای بسیار سرد، با آغشته کردن شیشه جلو و عقب خودرو به سرکه، از یخ زدگی آن جلوگیری کرد.

windshield-defrost-960x480

6- در راستای کاربرد سرکه که در مورد قبلی اشاره شد، حتی می‌توان در مخزن شیشه شور خودرو نیز ترکیبی از آب و سرکه ریخت و برای شستن و تمیز کردن بهتر شیشه‌ها از آن بهره برد.

Buying-the-windshield-wipers-that-work-perfectly-for-my-car

7- اما شاید یکی از مفیدترین کاربردهای سرکه در خودرو، زدودن فضولات پرندگان از روی بدنه و شیشه‌ها باشد که گاهی واقعا به معضل بزرگی تبدیل می‌شوند. برای اینکار کافی‌ست با یک ابر نسبتا زبر که به سرکه خالص آغشته شده، به آرامی چندین بار بر روی سطوح کثیف بکشید.

Thumb

8- برای بسیاری پیش آمده که در هنگام بارندگی، مخصوصا برف، وقتی بعد از طی مسافتی با پای پیاده سوار خودرو که شدند، مخلوط شن و نمکی که در کف کفش آن‌ها چسبیده، برروی کفی و زیرپایی خودرو مالیده شده و بعد از مدتی تبدیل به یک‌سری لکه‌های سفید رنگ با جلوه بد شده‌اند. در این مواقع توصیه می‌شود ترکیب آب ولرم و سرکه را به صورت نصف نصف تهیه کرده و با یک آب پاش به صورت پودری بر روی سطوح بپاشید. سپس بعد از یک یا دو دقیقه با یک پارچه حوله‌ای مانند چندین مرتبه با فشار و مکث کوتاه برروی سطح موردنظر بکشید تا لکه‌ها از بین بروند.

IMG_20141204_090704

11 دیدگاه
  1. bijan می گوید

    عالی بود

  2. میبدی می گوید

    بسیار عالی

  3. سروش می گوید

    خیلی مفید و عالی بود خیلی متشکرم

  4. علی می گوید

    سلام سرکه خالی تو بطری شیشه پاک کن کنیم یا با آب قاطی کنیم

  5. ناشناس می گوید

    چقدرنفهمی تودیگه اوسکل میگه بااب مخلو ط کن هرررررررررررر

    1. مهدی می گوید

      شما مخلوط سرکه و اب که بریزی تو مخزن شیشه شور اولا میله ی پمپ آبپاش رو خراب میکنه و ثانیا سوراخهای چشمی آبپاش سولفاته میشن و خراب میشن و ثالثا بعد از پاشیدن و شره کردن قطعات داخلی اتاقک موتور که رنگ ضعیف تری داره رو فاتحه میخونه و دست اخر اینکه هیچوقت به بدنه ی خارجی خودرو هیچ خرکیب سرکه ایی و اسیدی نزنین جون کلر رنگ خودروتون الفاتحه

  6. مهدی می گوید

    شما مخلوط سرکه و اب که بریزی تو مخزن شیشه شور اولا میله ی پمپ آبپاش رو خراب میکنه و ثانیا سوراخهای چشمی آبپاش سولفاته میشن و خراب میشن و ثالثا بعد از پاشیدن و شره کردن قطعات داخلی اتاقک موتور که رنگ ضعیف تری داره رو فاتحه میخونه و دست اخر اینکه هیچوقت به بدنه ی خارجی خودرو هیچ ترکیب سرکه ایی و اسیدی نزنین جون کلر رنگ خودروتون الفاتحه

  7. میثم می گوید

    رنگ ماشین من افتاب سوخته شده راهی نیست که از این حالت در بیاد

    1. ناشناس می گوید

      رنگش کن

  8. حسن حان می گوید

    بهترین راه حل آفتاب سوختگی ماشین فقط و فقط رنگ آمیزی است و هر موادی بزنی شاید ایرادات بیشتر شود

  9. ماین می گوید

    کدر شد از دست شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.