مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی کوتاه رنو کلیو (Clio): کوچولوی فرانسوی!

3333
رنو کلیو خودرویی است که در دسته هاچ بک‌ها قرار می‌گیرد. از عمر نسل اول این خودرو 25 سال می‌گذرد. رنو کلیو مدل 2017 خودرویی پر فروش برای رنو بوده که به دلیل قیمت مناسب؛ قشر جوان را هدف قرار داده است. این هاچ بک به لطف امکانات خوب و قیمت پایین، مورد توجه مردم قرار گرفت!

2017_renault_clio_facelift_05
طراحی خارجی

در نگاه اول به ظاهر رنو کلیو متوجه طراحی اسپرت و غیر عادی آن می‌شویم. آرم بزرگ رنو در وسط جلو پنجره و خطوط برجسته کاپوت، چهره خشنی به رنو کلیو داده است. نمای عقب نیز از برادر بزرگترش کپچر؛ به ارث برده شده است. بخش انتهایی خودرو؛ ساده و عضلانی طراحی شده که حس یک خودروی کوپه را تداعی می‌کند.

2222
دستگیره درب عقب خودرو در گوشه سمت بالا همانند آلفارومئو جولیتا طراحی شده است و باعث می‌شود در نگاه اول فکر کنید که این خودرو دو درب است. در رنو کلیو دی لایت‌ها در جلو پنجره به‌صورت موازی قرار گرفته‌اند که کمی با دیگر خودروها متفاوت است. در نمای جانبی نیز بدنه عضلانی و رینگ‌های 17 اینچی آلیاژ آلومینیوم، دیده می‌شود.

00011
طراحی داخلی

داخل خودرو اسپرت و ساده طراحی شده و کیفیت قطعات داخل کابین معمولی است؛ وجود قطعات پلاستیکی بی کیفیت حس ارزانی به خودرو می‌دهد ولی کابین از یک نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن بالا که از سیستم هوشمند رنو با نام R-Link بهره می‌برد؛ برخوردار است.
کیلومتر شمار دیجیتال از دیگر مواردی است که در این خودرو جلب توجه می‌کند. اندازه سایر نشان دهنده‌ها مناسب و در دید کامل راننده هستند.

renault-clio-uk-9
صندلی راننده در رنو کلیو فضای زیادی دارد. سقف شیب‌دار باعث می‌شود فضا برای سرنشین عقب جادار به نظر نرسد ولی در مسافت‌های طولانی آزار دهنده نیست.

4444
پیشرانه خودرو

رنو کلیو به پیشرانه‌های مختلفی مجهز شده؛ برای بازار ایران از همان موتور رنو کپچر نمونه 4 سیلندر 16 سوپاپه توربو استفاده گردیده که 1200 سی‌سی حجم و حداکثر 120 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس 6 سرعته خودکار مجهز شده که تمامی نیرو را به چرخ های جلو منتقل نموده و می‌تواند به کمک آن در شهر 6.6 لیتر، در خارج از شهر 4.8 لیتر و به صورت ترکیبی 5.5 لیتر سوخت را بسوزاند. کارکرد موتور نرم، بدون لرزش و بی صداست. توربوشارژر در دورهای بسیار پایین نیز عملکرد خوبی دارد و در دورهای بالاتر بهتر می‌شود. پایداری کلیو در سرعت‌های بالا قابل قبول است.

شتاب 0 تا 100 کیلومتر رنو کلیو 9.4 ثانیه و حداکثر سرعتش 200 کیلومتر بر ساعت است. فرمان پذیری خوب و قدرت ترمزگیری مناسبی دارد ولی نباید از کلیو انتظار بالایی داشت چراکه یک هاچ بک ارزان و اقتصادی است. رنو کلیو در تست های تصادف ایمنی EURO-NCAP رتبه 5 ستاره را دریافت کرده است. از رقیبان این فرانسوی می‌توان به هیوندای i20، فولکس گلف و پژو 208 اشاره کرد.

1111
رنو کلیو لیست کاملی از تجهیزات مختلف را در خود دارد که می‌توانیم به سنسور پارک در عقب، دوربین عقب، سیستم ورود بدون کلید، کیلومتر شمار دیجیتالی، آینه الکتروکرومیک، سیستم صوتی با چهار بلندگو و ورودی USB، بلوتوث، صفحه نمایش ۷ اینچی، چراغ LED مخصوص روز، گرمکن آینه‌های جانبی و رینگ‌های ۱۷ اینچی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای سر و کیسه هوای قفسه سینه برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ایزوفیکس، چراغ هشدار فشار باد تایرها، سیستم ضد قفل ترمزهای ABS، سیستم کمک ترمز اضطراری EBA، سیستم ترمز کمکی سطوح شیب دار HSA، کنترل پایداری الکترونیکی ESC و سیستم کنترل کشش ETC اشاره کنیم.
قیمت این خودرو در نسخه پایه از 10999 دلار شروع و در نسخه فول به16999 دلار می‌رسد. انتظار می‌رود رنو کلیو در بازار ایران بین 70 تا 85 میلیون تومان قیمت بخورد.

6666
نقاط مثبت خودرو

قیمت مناسب (البته در بازار جهانی)
کم استهلاک بودن خودرو
سواری نرم و بی‌صدا
کم مصرف بودن

نقاط منفی خودرو

کیفیت پایین کابین و قطعات
کارکردن با سیستم هوشمند R-Link کمی سخت است
موتور نسبتا ضعیف
فضای کم حجم صندوق بارنسبت به رقبا
هزینه زیاد نگهداری موتورهای توربو

محمد علی زارع

کارشناس ارشدمخابرات ،عاشق خودرو و فناوری اطلاعات IT

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا