مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

مصاحبه اختصاصی با محصول جدید ایران خودرو: پژو 2008!

2017-Peugeot-2008-Review
چندی پیش در نمایشگاه صنعت خودرو در اصفهان شاهد عرضه محصولات جدید پژو توسط ایران‌خودرو بودیم. ایران خودرو در قالب تاسیس یک کارخانه جدید اقدام به همکاری مشترک با پژو خواهد کرد، در این خصوص در سال اول تولید خودرو در سایت مشترک، تنها 40 درصد خودروها بومی خواهد بود و در چهارسال بعد، این عدد به 70 درصد می‌رسد.

از میان 3 خودروی تولیدی پژو در ایران یعنی پژوی هاچ بک 208، پژوی سدان 301 و کراس اوور 2008، اول از همه تولید و مونتاژ پژو 2008 کراس اوور کلید خواهد خود و در ادامه دو خودروی دیگر به این سایت تولیدی اضافه خواهند شد (و احتمالا تا سالیان دراز ادامه خواهند یافت!). به همین دلیل وقت را غنیمت شمردیم تا یک مصاحبه اختصاصی با پژو 2008، اولین کراس اوور تولیدی پژو در ایران را انجام دهیم.

7
شما اولین خودروی تولیدی ایران‌خودرو بعد از تحریم ها هستید؛ ایران را برای حضور خودتان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و قطع همکاری کشور ما با ایران، هر دو خودروساز دچار ضرر و زیان بزرگی شدند. ‌پژو به دلیل از دست دادن سهم بازار ایران و بحران اقتصادی دچار ورشکستی و تعدیل نیرو شد و ایران‌خودرو نیز با از دست دادن شریک بزرگ خودش و وابستگی که به قطعات و دانش خودروسازی داشت، با افت فروش و کیفیت همراه گردید، اما گذشته‌ها را بایستی فراموش کرد زیرا هر دو شرکت از این وقایع درس گرفتند که سرمایه گذاری، دانش و تکنولوژی دو طرفه، باید برقرار باشد. امیدوارم با ورودم به جاده‌های ایران بار دیگر نفس تازه‌ای به کالبد خودروسازی ایران دمیده شود.

0000003
مهم‌ترین ویژگی‌تان نسبت به دیگر خودروهای پژو در چیست؟

شرکت پژو در صدد گرفتن بازار آسیا است .مدل‌های 301 صرفا برای بخش خاورمیانه و چین طراحی شده ولی 208 و من؛ هم برای حضور در اروپا و هم آسیا صادر می‌شویم. مهم‌ترین نکته، بهره‌مندی من از شاسی 208 است که به‌صورت کراس شکل گرفته‌ام. وجود این شاسی باعث شده که من از طراحی مدرن و به‌روزتری برخوردار باشم. از ویژگی‌های دیگرم ارتفاع بیشتر از سطح زمین نسبت به رقبای خود و از همه مهم‌تر کیفیت ساخت و ایمنی بسیار بالاتر از خودروهای چینی اشباع شده در ایران است.

0000002
ورودتان به ایران زنگ خطری برای محصولات چینی است! آیا برای این محصولات تهدیدی به حساب می‌آیید؟

عرض کردم به دلیل تحریم‌ها؛ خودروسازان چینی از این فرصت طلایی استفاده کردند و جای خودروهای فرانسوی و اروپایی را گرفتند، اما دیگر رویای چینی‌ها رو به نابودی است و قدم اول من گرفتن بازار کراس‌های بی کیفیت چینی است. البته اگر با قیمت رقابتی وارد میدان شوم؛ با توجه به علاقه مردم ایران به خودروهای فرانسوی، استقبال زیاد و حتی پیش فروش کامل خودم را برای یک‌سال آینده پیش بینی می‌کنم.

maxresdefault
فبس لیفت جدیدتان امسال رونمایی شد؛ آیا برای بازار ایران هم با همین ظاهر جدید قدم به جاده‌ها می‌گذارید؟

بله، احتمال زیاد با فیس جدید وارد بشوم؛ ولی تصمیم نهایی با مدیران ایران خودرو است که چه سیاستی را در نظر بگیرند. امیدوارم به سرنوشت تندر نود یا ساندرو دچار نشوم و با آخرین مدل خود پای به جاده‌های ایران بگذارم. باید عرض کنم در فیس لیفت جدیدم، اتفاق چندان تازه‌ای هم نیفتاده و فقط تغییرات جزئی چراغ‌ها و جلو پنجره و بهتر شدن ادوات داخل کابین، صورت پذیرفته است.

قرار است با چه پیشرانه‌ای وارد رقابت با چینی‌های پر ادعا شوید؟

هر سه محصول جدیدی که قرار است تولید شوند از همان موتور TU5 بهینه شده استفاده خواهند کرد. علت این داستان هم کیفیت و راندمان بالا و مصرف سوخت کم این نوع موتورهاست. در صورت ورود برادر لوکس‌ترمان یعنی پژو 508، احتمال ورود نسخه توربوی این نوع موتورها نیز می‌رود.

000001
در داخل ایران وجود نیسان جوک و رنو کپچر برای شما یک تهدید به حساب می‌آید؛ نسبت به این دو خودرو چه برتری‌هایی دارید؟

در خصوص اندازه خودرو؛ من با طول 4159 میلی متری و عرض 1829 میلی متری طراحی شده‌ام، در حالی که نیسان جوک به عنوان رقیب اصلی من در بازارهای جهانی با ابعاد 4135 میلی‌متری در طول و عرض 1765 میلی‌متری ظاهر شده و رنو کپچر هم با ابعادی 4122 میلی‌متری در طول و عرض 1778 میلی متری عرضه گردیده که نشان از برتری من در ابعاد دارد.

0000
همچنین در مقابل این دو رقیب، حجم فضای بار عقب من 360 لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به 1172 لیتر می‌رسد که کمی از نیسان جوک بزرگ‌تر هستم، اما درعوض رنو کپچر، دارای فضای بار 377 لیتری است که مقداری از من بیشتر به نظر می‌رسد.
از لحاظ ایمنی نیز از موسسه یورو NCAP پنج ستاره ایمنی را کسب کرده‌ام. طراحی کابینم از دو خودروی دیگر جذاب و اسپرت‌تر است و وجود فرمان کوچکترم نسبت به رنو کپچر، حس رانندگی فرمول یک را به خریدارانم می‌دهد!. نکته مهم‌تر نیز این است که از قیمت کمتر و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به نیسان جوک و رنو کپچر بهره می‌گیرم.

00110
و در آخر به‌عنوان اولین خودروی کراس پژو در ایران چه صحبتی دارید؟

امیدوارم با حضورم در کشور شما، خاطرات طلایی پژو یک بار دیگر تکرار شود و شاهد باشم مردم ایران دوباره خودروهای به‌روز و با کیفیت سوار شوند. از چرخان و شما نیز بابت این گفتگو تشکر می‌کنم و منتظر مردم ایران برای ثبت نام محصولات پژو در نمایندگی‌های ایران خودرو هستم!

به سوپر گروه پژو 2008 ملحق شوید…

Telegram-Group-2008

محمد علی زارع

کارشناس ارشدمخابرات ،عاشق خودرو و فناوری اطلاعات IT

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. مصاحبه با خودرو ها خیلی بیمزه س. به نظر من هیچ ج.وری قابل هضم نیست

    1. خخخخ بی مزه منظورت چیه

      خوب که متنش که ایراد بنی اسراییلی نگیر

  2. البته این مصاحبه با خودروی فرانسوی هست نه با ورژن داخلی

  3. مقاله جالبی بود بازم از این مصاحبه ها بزارین حداقل از بررسی های یکنولخت دیگر سایتا بهتره . نویسندگی شما یکم خاصه ایا دنبال هدف خاصی هستید یا نه
    بازم ممنونم منتظر مصاحبه هاتون هستم ولی یکم کمه متنتون

  4. مثلا داری طعنه به جک S5 میزنی ؟!!! اون که موتورش ۲۰۰۰CC و توربو شارژ داره و ۱۷۴ اسب هم قدرت تولید میکنه. ابعادش هم از این کراس اور پیر پژو بیشتره. خودتون انصافا برید و این دو ماشین رو با هم مقایسه کنید هم با مدل دستی و هم اتوماتیکش. فقط تعصب رو کنار بگذارید، خواهشا.

  5. از خودرو دود زا متنفرم،اجازه تولیدخودرو فوق پیشرفته برقی اقای مهندس ارین رو بدین،تا هوای پاک داشته باشین،به خدا جاده ها جواب نمیده ،چقدر جاده سازی،چقدر تصادف،چقدر الودگی،کی میخوان مسئولین از خواب بیدار شن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا