مکمل بنزین
گزارشبرگزیده‌ها

دو خودروی BMW 218i و BMW 225i در ایران رونمایی شد!

ساعتی پیش و در نمایشگاه خودروی تهران، شرکت پرشیا خودرو، نماینده محصولات بی ام و در ایران، از دو محصول 218i و 225i رونمایی کرد.

این شرکت که با دستی پر و حضور 8 خودروی این کمپانی مطرح آلمانی در نمایشگاه تهران حاضر شده بود، دو محصول جدیدش را در مراسمی کوتاه رونمایی کرد.

محصول اول، بی‌ام‌و 218i نام دارد که می‌توان آن را یک کراس اوور کامپکت یا حتی مینی ون نامید. خودرویی که از یک موتور ۳ سیلندر توربو با حجم ۱۴۹۹ سی‌سی و توان ۱۳۶ بخار بهره می‌گیرد و وظیفه انتقال نیرو بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک گذاشته شده است. نکته قابل تامل در ارتباط با این ماشین، مصرف پایین بنزین در آن است که در هر ۱۰۰ کیلومتر، تنها کمی بیشتر از ۵ لیتر مصرف کرده تا نشان دهد محصولی دوست‌دار محیط زیست است.

bmw-218i-8

bmw-218i-2

از امکانات این خودرو می‌توان به باز شدن درب‌ها بدون کلید، سقف پانوراما، صندلی‌های اسپرت، سنسور پارک، نور و باران، کروز کنترل، نمایشگر اطلاعات بر روی شیشه، سیستم صوتی HiFi‌ و… اشاره کرد.

محصول بعدی که دقایقی پس از این خودرو رونمایی شد، 225i نام دارد، ماشینی که می‌توان آن را یک رده بالاتر از 218i دانست که از نظر اندازه و توان موتور نیز برتر به‌نظر می‌رسد.

bmw-225i-7

bmw-225i-3

این اتومبیل دارای یک موتور ۲۰۰۰ سی‌سی با توان ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر است. گیربکس ۸ سرعته خودکار با توانایی تعویض دستی، سرعت این خودرو را در عرض ۶.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

گفتنی است که این محصولات جدید، در دسته اکتیو تورر قرار می‌گیرند و به گفته یکی از مدیران ارشد پرشیا خودرو، راننده را به رانندگی خارج از شهر ترغیب می‌کند.

در ادامه تصاویر بیشتری از این محصولات جدید را مشاهده می‌کنید و به‌زودی کلیپ اختصاصی چرخان از غرفه پرشیا خودرو نیز برایتان به نمایش در خواهد آمد.

bmw-225i-8 bmw-225i-2 bmw-225i-1 bmw-218i-10 bmw-218i-9 bmw-218i-3

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. منم نمیدونم چرا دلم به حال خانم مدل های پوشیده!!!!!! می سوزه … طفلکی ها … خخخخخخخخخخخخ

  2. میتونست طراحی عقب ماشین خیلی بهتر ازینا باشه!! اگزوز ماشین در حد ماشیانای زیر صد ملیون چینی هم نیست!!
    اما خب هرچی باشه بی ام دبلیو(یا بقول مردم بی ام و) همیشه یه شاهکار مهندسیه و بیشترین کارایی و کیفیت و دوام رو داره

  3. اشکان عریر هر دو تلفظ صحیح است به زبان انگلیسی bmwوبه زبان محلی آلمانی بی ام وه چون آلمانیها w را وه یا B را ب و تلفظ می کنند با کسره موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا