مکمل بنزین
گوناگونخبر

سدان جدید کیا که با تقلید از هیوندا Celesta ساخته شده، دیده شد!

سدان جدید کارخانه کره‌ای کیا در حال تست شدن در اروپا دیده شد. همه اهالی خودرو براین باورند که این خودرو از نظر ظاهری نسخه کپی هیوندای Celesta است. Celesta سال گذشته در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی شد و تماما در چین ساخته شده است. گمان می‌رود کلاس این سدان جدید، چیزی بین کیا ریو و کیا فورته باشد.

Kia-Small-Sedan-8 - Copy

جزئیات بسیار کمی از این خودرو که در اروپا درحال تست شدن است، منتشر شده اما شباهت‌های بسیار آن به هیوندای Celesta غیرقابل چشم‌پوشی است. این حقیقت که ظاهر سدان جدید کیا از ظاهر همیشگی خودروهای کیا دور شده، واضح است. اگر اینطور باشد، می‌توان حدس زد که این خودرو، از جنبه‌های دیگر نیز شبیه به هیوندای Celesta و نسل چهارم الانترا و آوانته است. این بدان معنی است که کیا در خودروی جدید خود، موتور ۱.۶ لیتری با چهار سیلندر استفاده کرده که توانایی تولید ۱۲۳ اسب‌بخار را به آن می‌دهد و گیربکس آن نیز، دوحالته دستی و اتوماتیک با ۶ سرعت درنظر گرفته شده.

 Kia-Small-Sedan-10

در این مرحله نمی‌توان گفت که کیای جدید کجا عرضه خواهد شد اما چین کاندیدای مناسب و هوشمندانه‌ای به‌نظر می‌رسد. کشورهای دیگر مانند هند نیز محتمل هستند اما اروپا به نظر غیرممکن می‌آید.

Kia-Small-Sedan-1a

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا