مکمل بنزین
خبرداخلی

اسکانیا ناوگان اتوبوسرانی ایران را نو می‌کند!

هفته گذشته شرکت سوئدی اسکانیا توافق‌نامه‌ای با استان اصفهان و کمپانی سرمایه‌گذاری شهر آتیه امضا کرد و طی این توافق‌نامه متعهد شد ۱۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل شهری استان اصفهان و چهار شهر دیگر ایران را فراهم کند. اولین دستگاه‌های اتوبوس جدید این کارخانه اواخر سال میلادی جاری وارد کشورمان خواهند شد.

این توافق‌نامه در حضور سفیر سوئد و دیگر دولتمردان در تهران و سوئدی که به ایران سفر کرده‌ بودند، منعقد شد. مسئولان این پروژه برای همکاری و به سرانجام رسیدن آن، شرکت عقاب افشان، استانداری اصفهان و هیئت مدیره شهر آتیه هستند. چندین سال است که نیاز به توسعه دادن و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در ایران مشهود بود. کارخانه اسکانیا و عقاب افشان با همکاری یکدیگر ۳۵۰ دستگاه اتوبوس را تولید خواهند کرد و با اضافه شدن شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه تعداد دستگاه‌های تولیدی به ۱۰۰۰ خواهد رسید.4102103210

روزهای آلوده در شهرهای بزرگ ایران روزبه‌روز در حال افزایش است که بر روی اقتصاد، سلامتی مردم و کیفیت زندگی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. طی این همکاری، کارخانه اسکانیا راه‌کارهایی برای حل معضل آلودگی هوا و تولید خودروهای باکیفیت و آلایندگی کم‌تر را ارائه می‌دهد. این اتوبوس‌های تولیدی برای اصفهان و مشهد مجهز به فناوری موتور با قابلیت مصرف سوخت و آلایندگی کمتر خواهند بود.

کشور ایران یکی از ده مشتری‌های برتر اسکانیا در بازار جهانی است و از سال ۲۰۰۰ میلادی کارخانه اسکانیا با شرکت عقاب افشان همکاری خود را شروع کرده که تا به امروز باعث اشتغال ۱۱۰۰ نفر و تولید ۸۶۰ دستگاه اتوبوس در کشورمان شده است. به علاوه اسکانیا حضور خود را در ایران با تولید کامیون‌ها و همکاری با شرکت ماموت دیزل پررنگ‌تر از قبل خواهد کرد. برای خبرهای بیشتر از حمل و نقل کشور همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    چرا با وجود شرکتهای داخلی ،ما بایستی اتوبوس از خارج وارد کنیم. مسئولین عزیز چرا از تولید داخلی حمایت نمیکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا