مکمل بنزین
خبر

هاوال مدل فیس‌لیفت H6 را معرفی کرد!

هاوال به‌عنوان یک خودروسازی معتبر در چین شناخته می‌شود که به چند بازار مهم مانند امارات و استرالیا، خودرو صادر می‌کند. H6 به‌عنوان یکی از محبوبترین شاسی‌بلندهای این برند، به‌تازگی جان تازه گرفته و هاوال مدل فیس‌لیفت این خودرو را برای بازار محلی معرفی نمود. این خودرو که در تصاویر به‌نمایش در آمده، در گذشته نه‌چندان دور با نام هاوال F6 معرفی شده بود اما این برند تصمیم گرفت، سری قدیمی خودروهای خود را بروز و روانه بازار کند. مدل قبلی H6 توانست فروش بالایی را در داخل و خارج از چین به‌خود اختصاص دهد و جایگاه تک‌رقمی در جدول بهترین خودروهای این کشور داشته باشد. هاوال توانست با حفظ کیفیت و یک استراتژی خوب، آمار فروش ۷۰.۰۰۰ دستگاه در ماه را برای خود ثبت کند.

haval-h6-new-2-660x426

H6 با ۲ پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و ۱.۳ لیتری توربو، عرضه شد و قیمت آن به‌ترتیب در بازار محلی، 140.800 و ۸۸.۰۰۰ یوآن بود. جالب اینجاست که نمایندگی هاوال در کشور ما، محصولات این برند را با قیمت نجومی عرضه می‌کند که باعث شد، استقبال از این محصولات صورت نگیرد. H6 به پول رایج کشورمان در حدود ۵۰ الی ۸۰ میلیون تومان، در چین قیمت دارد. اما بهتر است به سراغ مدل جدید این خودرو برویم. H6 با لوگوهای آبی و قرمز به‌نمایش گذاشته می‌شد که نشان‌دهنده تیپ‌های مختلف این خودرو بود اما در مراسم رونمایی از محصول جدید فقط یک خودرو سفید با لوگوی قرمز به نمایش درآمد که مجهز به پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو با ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و گیربکس ۷ سرعته اتومات DCT بود.

haval-h6-new-3a-660x440

ابعاد و فرم بدنه H6، بسیار شبیه به محصول لوکس گریت‌وال با نام WEY 01 است که در زیر کاپوت خود یک پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو ۲۳۰ اسب‌بخاری داشت. خودروی یاد شده یک محصول با کیفیت از برند چینی گیرت‌وال است که تمام علائم مربوط به خودروهای لوکس را در خود جای داده است. اما بر خلاف چهره جذاب مدل جدید H6، داخل کابین این خودرو بسیار ناامید کننده طراحی شده و اصلا زیبایی خوبی ندارد. صفحه نمایش بکارگرفته شده در کابین، بسیار کوچک بوده و کیفیت طراحی و متریال استفاده شده، اصلا قابل مقایسه با محصولات تولیدکنندگان دیگر مانند BYD و Zotye نخواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا