مکمل بنزین
گوناگونخبر

رانندگان ردبول موتور‌ خودروهای‌شان را تعویض کردند

گویا بعد از تعویض موتور در تیم تورو روسو که توسط مکس ورشتپن در مسابقه قبل اتفاق افتاد، حالا نوبت به رانندگان تیم ردبول یعنی دنیل کویات و دنیل ریکیاردو رسیده تا موتورهای خود را تعویض کنند که درنتیجه باعث شد تا جریمه بگیرند (همان‌طور که می‌دانید تعویض موتور بین فصل ممکن نیست و برای این کار راننده باید جریمه خاص خودش را بگیرند) در مسابقه قبلی در پیست اسپا فرانکوشامپ در اواسط مسابقه و در پیچ آخر موتور اتومبیل دنیل ریکیاردو، راننده اول تیم ردبول به‌یک‌باره خاموش شد و مارشال‌ها به‌سرعت اتومبیل او را از پیست خارج کردند. گرچه موتور اتومبیل دنیل کویات به مشکلی در حین مسابقه برنخورد اما وی به همراه ریکیاردو تصمیم گرفتند تا موتور رنو اتومبیل‌های خود را برای مسابقه ایتالیا تعویض کنند. در حقیقت موتور جایگزین شده، ششمین موتوری است که رانندگان می‌توانند در طی یک فصل فرمول 1 استفاده کنند.

Spa-Francorchamps, Spa, Belgium. Sunday 23 August 2015. Daniel Ricciardo, Red Bull Racing RB11 Renault. World Copyright: Alastair Staley/LAT Photographic ref: Digital Image _79P4848
دنیل ریکیاردو

کریستین هورنر مدیر تیم بیان کرده که هر دو راننده یعنی کویات و ریکیاردو از مقام دهم استارت خواهند زد، این برای اولین بار است که یک راننده برای ششمین بار موتور خود را در یک فصل عوض می‌کند. موتورهای رنو به نسبت فراری و مرسدس افت شدیدی پیدا کرده‌اند و در حقیقت می‌توان گفت هوندا هم توانسته به رنو برسد و حتی به میزان 25 اسب بخار از آن جلو بزند. حالا باید دید که با اتفاقات اخیر و نیز تعویض موتورها چه سرنوشتی برای موتورهای رنو رقم خواهد خورد.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا