مکمل بنزین
خبر

پی۱ و پی۳ دو کراس‌اوور الکتریکی چینی، معرفی شدند

نام تجاری YUDO رسما فعالیت خود را در چین آغاز کرد. YUDO، مسیر حرکت خود را با تولید کراس‌اوورهای برقی، در پیش گرفته و اولین سری از محصولات خود را با نام Pi 1 و Pi 3 معرفی نمود. این خودروها به‌عنوان محصولات پاک توانستند نظر دولت را جلب و مجوز رسمی تولید دریافت کنند. جالب اینجاست که فعالیت این شرکت با حمایت گسترده دولت همراه بوده و می‌توان دریافت که تولید خودروهای پاک برای دولت چین اهمیت زیادی دارد. مسئول ساخت این کمپانی گفت: کارخانه YUDO توانایی تولید سالانه ۸۰.۰۰۰ دستگاه خودرو را دارد. اگرچه این برند، یک کمپانی تازه تاسیس است و خودروهای آن نیز پختگی کافی را ندارند و تا حدودی هم کپی محصولات خارجی هستند اما بدون شک در آینده، YUDO حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت. این شرکت برای اولین‌بار در ماه آوریل، محصولات خود را در نمایشگاه شانگهایی در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

yudo-pi-2-660x513

خودروی پی ۳، که با حرف یونانی π نشان داده می‌شود در قسمت جلویی، شباهت زیادی به محصولات لکسوس دارد. این خودرو پیشرانه چندان قدرتمندی ندارد و موتور الکتریکی آن می‌تواند ۵۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و بنابر ادعای شرکت با یک بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر را طی خواهد کرد.

yudo-pi-3a-660x504

پی ۱، از لحاظ ابعادی کمی کوچکتر است و با ۲ پیشرانه ۳۲ و ۵۳ اسب بخاری عرضه خواهد شد که توانایی طی مسافت‌های ۲۴۰ و ۳۳۰ کیلومتری را دارد. از لحاظ طراحی، ابتکار بیشتری در پی ۱ دیده می‌شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا