مکمل بنزین
گوناگونخبر

BMW از مدل 2018 خودروی Alpina B5 Bi-Turbo رونمایی کرد

نسل جدید Alpina B5 Bi-Turbo مثل همیشه زیبا و ظریف طراحی شده و برای ساخت آن از پلتفرم سری 5 محصولات BMW استفاده شده است. آنچه شما باید درباره Alpina B5 Bi-Turbo جدید بدانید این است که بدنه آیرودینامیک بسیار ظریفی داشته و در دو نسخه سدان و واگن عرضه می‌شود. طراحی زیبا و بی‌نقص آن با استفاده از رینگ‌های 20 اینچی و کالیپرهای ترمز تکمیل شده است.

2018-alpina-b5-bi-turbo

نسخه منحصر به فرد Alpina B5 Bi-Turbo را می‌توانید در رنگ‌هایی مانند آبی و یا سبز متالیک سفارش دهید و با پرداخت 2411 یورو از نوارهایی به رنگ نقره و یا طلا در جای جای بدنه آن استفاده کنید. برای تکمیل طراحی این خودروی زیبا، کمپانی BMW یک ورودی هوای جدید را در قسمت زیرین سپر طراحی کرده که برروی آن نام Alpina را می‌توانید در رنگهای مختلف در اختیار داشته باشید!

2018-alpina-b5-bi-turbo1

محیط داخلی Alpina B5 Bi-Turbo کاملا لوکس بوده و آن را باید جزء بهترین‌ها دانست. در این فضا از روکش چرم ناپا، سیستم کنترل آب و هوای چهار منطقه، فرمانی با روکش چرمی و… بهره‌مند می‌شوید. نحوه رنگ‌بندی محیط داخلی Alpina B5 Bi-Turbo به گونه ایست که شما را وادار به انتخاب گزینه‌های موجود برای سفارشی‌سازی این محصول لوکس خواهد کرد تا شاید به این ترتیب شما نیز نقشی در زیباتر شدن Alpina B5 Bi-Turbo داشته باشید!

2018-alpina-b5-bi-turbo11

این خودروی لوکس مجهز به یک پیشرانه V8 و 4.4 لیتری از نوع BITURBO بوده که قدرتی معادل با 608 اسب‌بخار داشته و 800 نیوتن‌متر گشتاور دارد. قدرت پیشرانه مذکور به واسطه یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک که ساخته و پرداخته کمپانی ZF آلمان است؛ به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

2018-alpina-b5-bi-turbo1111

تنها سه و نیم ثانیه به طول می‌انجامد که نسخه سدان این خودرو به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد؛ اما این رکوردشکنی در نسخه واگن آن به واسطه افزایش وزن Alpina B5 Bi-Turbo، حدود چهار و نیم ثانیه زمان می‌برد. حداکثر سرعت نسخه سدان و واگن خودروی مذکور به ترتیب 330 و 325 کیلومتر در ساعت است.

2018-alpina-b5-bi-turbo3

قیمت نسخه سدان و واگن Alpina B5 Bi-Turbo بدون احتساب مالیات در آلمان؛ به ترتیب 94118 و 96891 یورو بوده و خریداران پرشور BMW که مایل به پرداخت پول بیشتری هستند می‌توانند با پرداخت 2773 یورو سیستمی مانند limited-slip differential را به Alpina B5 Bi-Turbo بیاورند. آنها می‌توانند با پرداخت 1495 و 1000 یورو به ترتیب از high-performance brakes و head-up display در Alpina B5 Bi-Turbo خود استفاده کنند!

2018-alpina-b5-bi-turbo111

اما کسانی که منتظر رونمایی از نسل جدید M5 هستند باید بدانند که این خودرو، احتمالا در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد؛ ولی کمپانی BMW فروش آن را به شکل انحصاری و تنها در نسخه سدان دنبال خواهد کرد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا