مکمل بنزین
گوناگونخبر

مزدا CX-3 از موسسه NCAP اروپا تنها ۴ ستاره ایمنی گرفت!

مزدا CX-3 که به‌جرات می‌توان گفت یکی از بهترین SUVهای کامپکت بازار است و توانست بیشتر سهم بازار را کسب کند، با آزمون تصادف خود در موسسه NCAP اروپا تنها توانست 4 ستاره ایمنی را از آن خود کند. درنتیجه نتوانست نمره عالی را کسب کرده و به کسب نمره خوب قناعت کرد. بر اساس گزارش موسسه NCAP اروپا دلیل اصلی کسر امتیاز از CX-3، نقص در کارکرد سیستم قفل اضطراری مستقل (AEB) بوده که به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش است. گرچه انتظار می‌رفت که ضعیف عمل کند. SUV کوچک مزدا همچنین به دلیل نداشتن استاندارد مناسب تکنولوژی ضد تصادف از گرفتن امتیاز کامل صلب شده است. گرچه پورشه ماکان هم هنوز به‌صورت استاندارد سیستم (AEB) را ندارد ولی به سبب داشتن سیستم ضد تصادف با استاندارد مناسب توانسته 5 ستاره را کسب کند.

Mazda-CX-3-Euro-NCAP-۶
مزدا CX-3 تنها توانست ۴ ستاره ایمنی از موسسه ENCAP بگیرد

CX-3 اگرچه در بعضی موارد نتوانسته رضایت کارشناسان این موسسه را جلب کند، اما فعلا در مورد حفاظت سرنشینان نتوانسته‌اند از آن خرده بگیرند. امتیازهای CX-3 بدین شرح است:

  • 85 درصد برای ایمنی بزرگ‌سالان
  • 79 درصد برای ایمنی کودکان
  • 84 درصد برای ایمنی عابر پیاده
  • 64 درصد برای تکنولوژی کمک به ایمنی

بر اساس نتایج، سرنشینان عقب ایمنی به‌مراتب ضعیف‌تری در تصادفات جلو نسبت به تصادفات از پشت‌ دارند. در تصادفات از پشت نیز ایمنی ضعیف‌تر برای سرنشینان عقب کاملا مشهود است. مدیر ارشد روابط عمومی مزدا استرالیا، کارلا لیچ، در مصاحبه با Caradvice چندان به امتیاز گرفته شده در NCAP اروپا اهمیت نداده است، او بیان کرده:

درخواست آزمون تست مزدا CX-3 به موسسه NCAP استرالیا فرستاده شده. NCAP استرالیا به‌زودی در آینده‌ای نزدیک CX-3 را آزمایش خواهد کرد.

Mazda-CX-3-Euro-NCAP_۵
Mazda CX-3 accident test

مزدا شاید به این دلیل می‌خواهد تا موسسه NCAP استرالیا اتومبیلش را آزمایش کند، چراکه میتسوبیشی تریتون که از موسسه NCAP اروپا 4 ستاره ایمنی دریافت کرده بود، وقتی توسط NCAP استرالیا آزمایش شد توانست یک ستاره دیگر به امتیازش بیفزاید و تمامی نمره را کسب نماید. گرچه موسسه NCAP اروپا به سخت‌گیرانه بودنش میان خودروسازان معروف است، اما برخلاف آن NCAP استرالیا چندان سخت‌گیر نیست و مزدا امیدوار است تا با کسب 5 امتیاز ایمنی از این موسسه بتواند سهم بیشتری از بازار را کسب نماید.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کاش یکی بود ماشینای ایرانخرررر رو و سایپا قاتل رو هم ازشون تست میگرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا