مکمل بنزین
گوناگونخبر

آبروی شورولت رفت؛ Enjoy بدون ستاره ایمنی!

عرضه یکی از محصولات شورولت در بازار هندوستان؛ تن هندوها را به لرزه انداخته است. کمپانی شورولت آمریکا درباره مدل Enjoy گفته است: «Enjoy بالاترین استانداردهای ایمنی را دارا بوده و به مجموعه‌ای از آپشن‌های فعال و غیرفعال ایمنی مجهز شده است. از ویژگی‌های آن باید به ساخت بدنه‌ای مقاوم با استفاده از فولادی بسیار مستحکم اشاره کرد که باعث افزایش ایمنی سرنشینان داخل خودرو می‌شود!»

chevrolet-enjoy-global-ncap-

اما Enjoy به تازگی مورد ارزیابی موسسه Global NCAP قرار گرفته و براساس نتایج به دست آمده باید به آرامی گفت که Enjoy از نظر ایمنی افتضاح است! در این آزمایش این خودرو با سرعت 64 کیلومتر در ساعت به مانع موسسه Global NCAP برخورد کرد و با ثبت صفر ستاره ایمنی، برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال تاریخ ساز شد! Global NCAP می‌گوید که عدم وجود کیسه هوا در نسخه معمولی Enjoy موجب صدمه دیدن سرنشینان و حتی مرگ آنها خواهد شد. موسسه Global NCAP می‌گوید که حتی نسخه‌های مجهز به کیسه هوای این خودرو(دو کیسه هوا) ایمنی مطلوبی ندارد و کمربند ایمنی باعث ایجاد یک فضای خالی بین کیسه هوای باز شده و سرنشینان جلو می‌شود!

chevrolet-enjoy-global-ncap

این برای اولین‌بار است که جنرال‌موتورز در تست تصادف موسسه معتبر و جهانی Global NCAP شکست می‌خورد. سال گذشته نیز مدلی با نام Beat توسط شورلت در هندوستان عرضه شد که در تست تصادف موسسه Latin NCAP در هر دو بخش بزرگسال و کودکان، هیچ ستاره‌ای دریافت نکرد. در واقع این خودروها سرنشینان را با استفاده از کیسه هوا مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و ظاهرا علت اصلی شکست فروش آنها همین موضوع است.

موسسه Global NCAP خودروی Ford Figo را نیز مورد آزمایش قرار داد که ظاهرا شانس بهتری نسبت به Enjoy داشت. Ford Figo در مدل استاندارد مجهز به دو کیسه هوا بوده و در تیپ‌های بالاتر می‌توان از شش کیسه هوا بهره برد. این خودرو سه ستاره برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال و دو ستاره برای حفاظت از کودکان دریافت کرده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا