مکمل بنزین
گوناگونخبر

وقتی نقص‌های عجیب فورد را مجبور به فراخوان می‌کند

نقص فنی در ماژول کنترل بدنه (BCM) کافی‌ است تا فورد را مجبور به فراخوانی ۴۳۳ هزار دستگاه از خودروهایش بکند. آن‌طور که اعلام شده است، این نقص موجب می‌شود که موتور خودرو حتی بعد از اینکه توسط راننده خاموش می‌شود، دوباره شروع به کار کند. این ایراد در مدل‌های ۲۰۱۵ Focus ،C-Max و Escape موجب بروز همچین مشکلی می‌شود. البته خودروهای دارای نقص آن‌هایی هستند که استاندارد FMVSS114 راجع به سیستم ضد دزد را نداشته باشند.

برای رفع همچین ایرادی، فورد اعلام داشت که خریداران می‌توانند خودرو‌های خود را به نمایندگی‌های این شرکت برده و با به‌روزرسانی نرم‌افزار ماژول کنترل بدنه، این مشکل را حل کنند. خودروهای فراخوان شده شامل مدل‌های Focus می‌شود که در بخش مونتاژ ایالت میشیگان تولید شده‌اند. همچنین C-Max هیبرید که در همین بخش مونتاژ شده‌اند نیز دارای چنین مشکلی هستند.

c-max خودرویی که چندبار فراخوان شد
c-max خودرویی که چندبار فراخوان شد

فورد اعلام کرده که ۳۷۱ هزار دستگاه از این خودرو‌ها در ایالات‌متحده آمریکا، ۵۲ هزار عدد در کانادا و ۵ هزارتای باقی‌ نیز در مکزیک وجود دارد. خوشبختانه تاکنون سانحه‌ای توسط این نقص به وجود نیامده است.

البته مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فراخوان‌های سال‌های اخیر فورد مربوط به کیسه‌های هوای Takata بوده که دامان کارخانه‌های زیادی را فرا گرفت و نزدیک ۶ میلیون خودرو در سراسر جهان فراخوان شد. درضمن این اولین فراخوان خودروی C-Max فورد نیست و این خودروی‌ هیبریدی بار قبل به دلیل نقص در سیستم کیسه هوا، نیاز به به‌روزرسانی این سیستم پیدا کرد. فورد Escape هم از بازگشت به نمایندگی‌ها در امان نبوده و ۴۵ هزار خودرو در سیستم سوخت‌رسانی‌شان دچار نقص بودند. این فراخوانی‌ها به همین مقدار ختم نمی‌شود و کمپانی عظیمی مانند فورد باید فکری درمورد این مشکلات بکند.

منبع

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا