مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو Trezor برنده جایزه بهترین کانسپت مفهومی در سال 2016 شد!

کمپانی رنو در سال 2016 با به نمایش گذاشتن خودروی مفهومی Trezor در نمایشگاه خودروی پاریس، بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای خودرو را تحت تاثیر قرارداد و  نمایشی خیره‌کننده را با خودروی Trezor، به عنوان یک کوپه تمام برقی و مجهز به سقفی یک تکه داشت. هیئت داوران انتخابی بهترین کانسپت مفهومی سال 2016 که کمتر از 20 نفر از طراحان بنام کمپانی‌های مشهور جهان بودند، خودروی Trezor را به عنوان بهترین کانسپت مفهومی در سال 2016 انتخاب کردند.

renault-trezor-concept-paris-motor-show1

جایزه مذکور در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی 2017 ژنو به آقای Anthony Lo و مدیر طراحی رنو، آقای Stephane Janin تحویل داده شد. از جمله نامزدهای دریافت جایزه بهترین طراحی کانسپت مفهومی سال 2016؛ Peter Schreyer از کمپانی هیوندای و کیا، Gorden Wagener از دایملر، Mamoru Aoki از نیسان، Ralph Gilles از FCA و مدیران طراحی کمپانی هایی همچون Nio و Lynk & Co اشاره کرد. تمام طراحان و کمپانی‌های مذکور با 12 خودرو در رقابتی نزدیک روبروی هم قرار گرفتند که در نهایت 3 خودرو انتخاب شد و با رای‌گیری و شمارش آرای انتخابی، خودروی  Trezor به عنوان بهترین کانسپت مفهومی خودروها در سال 2016 انتخاب شد.

renault-trezor-concept-paris-motor-show-2

renault-trezor-concept-paris-motor-show

کانسپت Trezor دارای یک چهره زیباست که حاصل ترفندهای آیرودینامیکی فراوانی بوده و عملکرد و بهره‌وری بدنه آن را تا حد زیادی افزایش داده است. کانسپت  Trezor رنو 4.7 متر طول دارد و فاصله دو محور آن 2.7 متر است. Trezor برای دو نفر طراحی شده و الکتریکی است و بدنه منحنی شکل آن به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده، تا وزن  Trezor به مقدار زیادی کاهش یابد.

renault-trezor-concept-paris-motor-show-1

دلایل بسیار روشنی وجود دارد که کانسپت  Trezor به واسطه آنها هرگز تولید نخواهد شد؛ اما خبر خوب این است که احتمالا کمپانی رنو، خودرویی جدید را با استفاده از طراحی  Trezor تولید و عرضه می‌کند. این بدان معناست که ما باید به آینده امیدوار باشیم و بزودی شاهد ظهور خودروهایی زیبا و جذاب از کمپانی رنو خواهیم بود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا