Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

میزان جریمه تاخیر در تحویل خودرو مشخص شد

تاخیر در ارایه خودرو به خریداران یکی از مشکلاتی است که خودرو سازان داخلی دارند و تجربه این تاخیر برای مشتریان گاهی در حد چند ماه نیز بوده است اما با وجود اینکه تاکنون نیز این خودرو سازان در صورت تاخیر مبلغی را به خریدار پرداخت می‌کردند اما این مبلغ بسیار پایین بود. حال اصلاحیه‌ای در این خصوص تصویب شده است که کمپانی‌ها مجبور هستند در صورت تاخیر در تحویل خودرو مبلغ مشخصی را به مشتریان باز گردانند.

irankhodro

در این حالت در روش فروش فوری (حداکثر تاریخ تحویل 30 روز) و روش پیش فروش قطعی (حداکثر تاریخ تحویل 9 ماه؛ در پیش فروش قطعی در حین پیش فروش خودرو مبلغ کل آن نیز مشخص می‌شود) کمپانی می‌بایست ماهانه 2.5 درصد مبلغ واریزی از سوی خریدار را باز گرداند که در حالت روزشمار 30 درصد می‌شود.

در پیش فروش عادی نیز (حداکثر تاریخ تحویل خودرو 12 ماه) معادل حداقل سود سپرده یکساله سیستم بانکی به همراه یک درصد واریز خواهد شد.

در حالت فروش مشارکتی نیز (حداکثر تاریخ تحویل سه سال) معادل حداقل سود سپرده سه ساله بانکی به اضافه یک درصد از سوی خودروساز پرداخت خواهد شد. در روش سفارشی تیراژ محدود نیز (حداکثر تاریخ تحویل محصولات داخلی 3 ماه و خودرو‌های وارداتی 4 ماه) ماهانه 3 درصد و یا 36 درصد روزشمار اعلام شده است.

با این اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو احتمال می‌رود که هم تاخیر کمتری را در تحویل خودرو شاهد باشیم و هم مشتریان شرایط بهترین را تجربه کنند. گفتنی است که این طرح فعلا در دست بررسی دولت است و پس از تصویب اجرایی خواهد شد.

4 دیدگاه
  1. Reza16 می گوید

    درود . اقا شاید جاش نباشه اما من یه مشکل دارم!

    ما یه تندر ۹۰ عادی پیش خرید کردیم که واسه آذر ماه تقریبا بود…
    بایدم ۶ ماه صبر میکردیم تا بدن ماشینو یعنی تا ۳۱ خرداد۹۶…
    امروز بهم زنگ زدن گفتن تندر گرون شده و باید ۱۳۵۰۰۰۰تومن دیگه بریزی علاوه بر اینکه ماشینت تاخیر ۲ ماهه(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) داره … عوضش سودشو میدیم!
    الان من هیچ کاری نمیتونم بکنم؟ من این همه مدت (۲ماه) نمیتونم صبر کنم!
    گرونم که شده من همه دارو ندارمو ریختم! هیچ راهی نداره که زودتر بدن ماشینو؟
    به خدا این ظلم در حق مردم عادی :((((
    خیلی ظالمانس! ۴۰ تومن بریزی ۲ ماهم تاخیر! جواب بدین لطفا……

    سپاس

  2. mahdi می گوید

    آقا ماهم یه سمند سال ۹۴ خریدیم تحویل فوری که ۲۰روزی تاخیرداشت بعد برای سودتاخیرش جالب بود که براساس سال ۸۹برای محاسبه شد یعنی باتوجه به ۵سال قبل .الانم که اچ سی رو ارسال اول برج ۳پیش خریدکردیم تحویل بهمن ماه بوده ولی تاحالاکه ازش خبری نیست

  3. ناشناس می گوید

    برای خرید اتومبیلی ۱۶۴۰۰۰۰۰۰ پرداخت شده و جریمه دیرکرد اون نیم در هزار است اگه بعد از یک ماه تحویل داده نشد جریمه هر روز اون چقدر است

  4. محدثه می گوید

    من از ۲۴ فروردین تیبا ثبت نام کردم الان ک ۱۵ مرداده هنوزم تحویل ندادن و میگن ک مشکل از سایته شرکته سایپایه و توی قرارداد تاریخ تحویل رو زدن تیر ماه
    چجوری میتونم واسه گرفتن جریمه اقدام کنم؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.