مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین تیزر رسمی جگوار F-Pace منتشر شد

جگوار بالاخره پس از سال‌ها انتظار و گمانه‌زنی، به طور رسمی از اولین کراس‌اوور خود به نام F-Pace پرده‌برداشت تا چند روز قبل از معرفی کامل آن در نمایشگاه فرانکفورت، بازار شایعه پراکنی‌ها و تصاویر جاسوسی را کساد کند.

قطعا بازار کراس‌اوورها آنقدر جذاب بوده و هست که شرکتی ۸۰ ساله همچون جگوار را به سمت خود جذب کند و رقیبی شایسته برای پورشه ماکان و لند روور دیسکاوری را به میدان بفرستد.

jaguar_f-pace_first_official_picture

همانند سدان F-Pace ،XE نیز از ساختار آلومینیمی جدید جگوار بهره می‌برد که هدیه‌ای ارزنده یعنی سبک بودن را به این شاسی‌بلند تقدیم می‌کند. سیستم تعلیق جلو از نوع دابل‌ ویشبون و عقب انتگرال لینک است که ترکیبی از هندلینگ خوب و رانندگی راحت را به راننده ارایه می‌کنند.

اما این بدنه سبک بدون موتوری قدرتمند، چندان هیجان انگیزی نخواهد بود که البته نباید نگرانی زیادی از این بابت داشت؛ چراکه جگوار طیفی مناسب از موتور‌ها را برای خریداران در نظر گرفته است. ضعیف‌ترین موتورها، چهارسیلندر توربوی بنزینی و توربوی دیزلی هستند که در زیر سایه موتور V6 سه لیتری با قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار قرار گرفته‌اند.

تیزری که پیش‌ از این از F-Pace منتشر شده بود.
تیزری که پیش‌ از این از F-Pace منتشر شده بود.

همچنین از تکنولوژی‌های نوین F-Type همچون سیستم کنترل گشتاور در چهار چرخ و فرمان برقی در این کراس‌اوور استفاده خواهد شد تا اولین شاسی‌بلند جگوار بتواند اسم و رسمی برای خود به دست آورد.

طی چند سال اخیر، سرمایه‌گذاران هندی تلاش زیادی برای بهبود وضعیت جگوار لندروور (موسوم به JLR) کرده‌‌اند و طبق پیش‌بینی آنان، جگوار باید ۳۰ درصد از فروش کلی شرکت را تا سال ۲۰۲۰ از آن خود کند و معرفی یک کراس‌اوور نیز جزئی از نقشه راه جگوار برای دستیابی به این رقم است.

[aparat]Mwp6I[/aparat]

F-pace می‌تواند به راحتی لقب پرفروش‌ترین ماشین شرکت را به چنگ خود آورد و برای تحقق این کار، در اواسط سال ۲۰۱۶ و با قیمتی که از ۳۰ هزار دلار شروع می‌شود، روانه بازار‌ها خواهد شد.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا