مکمل بنزین
گوناگونخبر

ایلان ماسک تایید کرد؛ تسلا مدل Y به زودی رونمایی خواهد شد!

ایلان ماسک «مدیرعامل کمپانی تسلا» بیشتر اطلاع‌رسانی‌های خود را از طریق توییتر انجام می‌دهد. چند هفته پیش وی تقریبا جواب هر پرسشگر را راجع به کمپانی‌های خودش داد و در یکی از این سوال‌ها مربوط به خودروی بعدی تسلا بود. ایلان ماسک در جواب یکی از طرفداران اعلام کرد که مدل Y بدون شک مدل بعدی تسلا خواهد بود و در چندین سال آینده به بازار جهانی عرضه خواهد شد. تسلا مدل Y خودروی تمام برقی کراس‌اوور یا کامپکت شاسی‌بلندی است که بسیاری از آمریکاییها مشتاقانه به دنبال خرید آن هستند.

تسلا مدل Y انتظار می‌رود کراس‌اووری باشد که روی پلتفرم خودروی سدان مدل 3 طراحی شده باشد. در چند سال اخیر کراس‌اوورها در بازار آمریکای شمالی فروش خوبی دارند و از همین روی بسیاری از خودروسازان بزرگ و لوکس در گوشه و کنار جهان به دنبال تولید هر چه بیشتر کراس‌اوورها و خودروهای شاسی‌بلند هستند. به نظر می‌رسد با آمدن خودروی تسلا مدل Y، این خودرو هم به یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های تسلا به شمار برود و بتواند حتی رکورد فروش خودروهای به فروش‌ رفته تسلا را بشکند.Tesla

هنوز تصویر رسمی از مدل Y به بیرون درز پیدا نکرده ولی بعضی از طراحان با توجه به مدل 3، شاسی‌ این خودرو را کمی بالاتر آورده و از همان پلتفرم مدل 3 استفاده کردند و تصاویر مختلفی منتسب به مدل Y را به چاپ رسانده‌اند. اما در کنار تمام خبرها و تصاویر منتشر شده باید اعلام کنیم که مسئولان تسلا هنوز کانسپت یا تصویری از خودروی کراس‌اوور منتشر نکرده‌اند و خبرهای مذکور را هم تایید نکرده‌اند.

با توجه به گفته ایلان ماسک تا «چندین سال دیگر» را می‌توان حدود ۳ سال در نظر گرفت زیرا در حال حاضر این کارخانه مشغول تولید انبوه خودروهای تسلا مدل 3 است و به نظر می‌رسد تا آمدن مدل Y با توجه به سابقه ماسک تا چند سال دیگر صبر کنیم که زیاد طولانی نخواهد بود.model-y-2

به تازگی این کارخانه توانست ارزشی بالاتر از کارخانه غول‌پیکر فورد ۱۱۳ ساله آمریکایی پیدا کند و خودروهای پیش‌فروش شده‌اش را به موقع تحویل بدهد. آخرین باری که ماسک درباره مدل Y صحبت کرد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی بود که به وضوح اعلام کرد که بعد از توسعه و ساخت خودروی سدان تسلا مدل 3، خودروی دیگری با نام مدل Y که کامپکت شاسی‌بلند است به بازار خواهد آمد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده توسط مسئولان این کمپانی سالانه ۵۰۰ هزار الی ۱ میلیون دستگاه از این خودروی برقی را با توجه به نیاز بازار تولید خواهند کرد.

از سوی دیگر ایلان ماسک اعلام کرده که امیدوار است تا آخر سال ۲۰۱۸ میلادی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند و بعد از آن مدل Y را در دستور تولید این کارخانه قرار خواهد داد. اگر بخواهیم دقیق درباره زمان ورود این خودرو صحبت کنیم باید بگوییم تا سال ۲۰۲۲ میلادی این خودرو وارد بازار جهانی نخواهد شد ولی استراتژی‌های ایلان ماسک همیشه غیرمنتظره است پس باید منتظر خبرهای بعدی ماند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا