مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان به‌دنبال جایگزین 370Z نخواهد بود!

همان‌طور که می‌دانید نمایشگاه نیویورک، با استقبال خوب شرکت‌ها و بازدیدکنندگان در حال برگزاری است. نیسان در این نمایشگاه، نسخه‌ای ویژه از 370Z را با نام Heritage Edition به‌نمایش گذاشت. در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، معاون فروش و بازاریابی نیسان در آمریکای شمالی در مصاحبه‌ای با خبرنگار سایت autoguide، گفت: مدل 370Z یک محصول اصلی و اولویت‌دار نیسان محسوب نمی‌شود. وی گفت، من امیدوارم، نیسان به‌فکر جایگزین این خودروی اسپورت قدیمی باشد. اما با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم که در گذشته، مدیر بخش نیسموی نیسان نظری خلاف این موضوع را داشته است. او در سال 2015 گفته بود که مدل Z در حال گسترش است و این روند ادامه خواهد یافت. اما این مدل از خودروها برای نیسان چندان سودآور نبوده و این کمپانی در ماه مارس فقط ۱۲۴۸ دستگاه، 370Z فروخته است. این مقدار نسبت به گذشته 7.1 درصد افت داشته است.

2018-nissan-370z-heritage-edition-04

اگر بخواهیم این آمار را با یک خودروی همکلاس دیگر مقایسه کنیم باید گفت، فورد موستانگ نیز فروش بیش از 22 هزار دستگاهی داشته و نسبت به محصول نیسان، آمار فروش بسیار بالایی است. مسئولان نیسان همیشه تمرکز بیشتری بر روی  GT-R داشته‌اند و به‌نظر می‌رسد به‌هیچ عنوان قصد ندارند این خودرو را به حال خود رها کنند و  GT-R به‌عنوان یک محصول اصلی و پرچمدار، بروزرسانی‌های متعددی را دریافت خواهد کرد و خط تولید آن با قدرت فعالیت خواهد نمود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا