مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از فولکس‌واگن I.D. Crozz در شانگهای چین!

گروه خودروسازی فولکس‌واگن تمام شاسی‌بلندهای برقی خود را به نمایشگاه خودروی شانگهای چین برده و حسابی غرفه‌های خود را شلوغ کرده است. این کمپانی محصولاتی مانند اشکودا Vision E و آئودی e-tron Sportback را رونمایی کرده و حالا نوبت به فولکس‌واگن I.D. Crozz رسیده است!

volkswagen-id-crozz-front-

I.D. Crozz سومین نسل از سری خودروهایI.D  فولکس‌واگن بوده و پیش از آن مدلهای I.D  و I.D. Buzz توسط فولکس‌واگن رونمایی شده بودند. به نظر می‌رسد که I.D به یک نام تجاری برای کمپانی فولکس‌واگن تبدیل شده و این غول خودروسازی جهان یکبار دیگر برای تولید خودروهای برقی به سراغ پلتفرم MEB رفته است. تولید I.D. Crozz  تا سال 2020 در کشور چین شروع خواهد شد.

volkswagen-id-crozz-interior2

فولکس‌واگن I.D. Crozz از یک پیشرانه الکتریکی با قدرتی معادل با 305 اسب‌بخار بهره می‌برد. پیشرانه مذکور حداکثر سرعت I.D. Crozz را به 180 کیلومتر در ساعت می‌رساند.  I.D. Crozz قادر به پیمایش مسافتی معادل با 500 کیلومتر، تنها با یکبار شارژ کامل خواهد بود.

volkswagen-id-crozz-dashboard1

محیط داخلی I.D. Crozz بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. یک صفحه نمایش کوچک در مقابل راننده قرار دارد و اطلاعات لازم را برای او نمایش می‌دهد. برروی کنسول وسط یک صفحه نمایش لمسی با اندازه‌ای متوسط قرار گرفته؛ که همانند کنسول وسط کامیون‌ها با زاویه‌ای بسیار کم به سمت فرمان کشیده شده است. در I.D. Crozz خبری از دریچه‌های کولر نیست و صندلی‌ها با استفاده از پارچه و نوری به رنگ بنفش تزئین شده‌اند.

volkswagen-id-crozz-rear

خطوط بنفش به سانروف رسیده و سقف I.D. Crozz  را فضایی کرده است. صفحه نمایش I.D. Crozz اطلاعات سیستم هوای پاک را نمایش می‌دهد؛ که با توجه به وضعیت آب و هوای کشورچین، بسیار مهم و از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ به طوری که اکثر خودروسازان فعال در کشور چین به فیلترهای هوا و تهویه مطبوع توجه ویژه‌ای دارند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا